Ο Γιώργος Σακαλλιέρος γεννήθηκε στo Tübingen της Γερμανίας το 1972. Ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές στην Αθήνα, αρχικά στο Ελληνικό και, εν συνεχεία, στο Εθνικό Ωδείο (κιθάρα, θεωρητικά). Το 1990 εισήχθη στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ. από όπου αποφοίτησε το 1996 με «Άριστα» και τίτλο διπλωματικής εργασίας «Η Μικρασιατική Ραψωδία του Γιάννη Κωνσταντινίδη. Ένα χαρακτηριστικό έργο ελληνικής συμφωνικής μουσικής με χρήση και επεξεργασία παραδοσιακού μουσικού υλικού». Συνέχισε με διδακτορικές σπουδές στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την επίβλεψη της αναπληρώτριας καθηγήτριας Καίτης Ρωμανού στο πεδίο της ιστορικής μουσικολογίας. Ολοκλήρωσε την διδακτορική του διατριβή το 2005 με «Άριστα παμψηφεί» και θέμα «Η ζωή και το έργο του Γιάννη Κωνσταντινίδη (1903-84). Αναλυτική προσέγγιση και παρουσίαση του συνθετικού του ύφους με άξονα τα έργα για ορχήστρα». Παράλληλα, σπούδασε κλασική κιθάρα (1991-95) με τον Στέργιο Ζυγούρα, καθώς και ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση (1991-1995, 2001-2004) με τον συνθέτη, μαέστρο και θεωρητικό Άλκη Μπαλτά, στο Ωδείο Μουσικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, λαμβάνοντας, αντίστοιχα, δίπλωμα κιθάρας («Άριστα παμψηφεί και Β’ βραβείο», 1995), πτυχίο αντίστιξης και φούγκας (1993, 1995, «Άριστα») και δίπλωμα σύνθεσης (Άριστα παμψηφεί και Β’ βραβείο», 2004). Η διδακτορική του διατριβή εκδόθηκε το 2010 από τις εκδόσεις University Studio Press ως μέλος της «Βιβλιοθήκης Μουσικολογίας» (επιμέλεια Δ. Γιάννου) υπό τον τίτλο: Γιάννης Κωνσταντινίδης (1903-84). Ζωή, έργο και συνθετικό ύφος.
Εργάστηκε από το 2005 έως το 2008 ως ειδικός επιστήμονας (σύμφωνα με το ΠΔ 407/80) στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. Το 2007 εξελέγη λέκτορας ιστορικής μουσικολογίας (με έμφαση στη νεοελληνική μουσική του 19ου και 20ού αιώνα) του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, αναλαμβάνοντας υπηρεσία το 2009. Το 2013 εξελίχθηκε σε επίκουρο καθηγητή, το 2017 μονιμοποιήθηκε, το 2018 εξελίχθηκε σε αναπληρωτή καθηγητή και το 2023 σε καθηγητή πρώτης βαθμίδας. Την περίοδο 2020-2022 διετέλεσε αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος. Έχει προσφέρει, συνολικά, περισσότερους από δεκαπέντε (15) διαφορετικούς τίτλους μαθημάτων αναδεικνύοντας έναν ευρύ κύκλο επιστημονικών ενδιαφερόντων, στα πεδία της ιστορικής μουσικολογίας, της νεοελληνικής μουσικής, της μουσικής θεωρίας και ανάλυσης, των θεωρητικών της μουσικής (και στην κατεύθυνση σύνθεσης του Τμήματος), καθώς και της μουσικής πράξης (ιδρύοντας το Εργαστήρι κιθάρας). Έχει ολοκληρώσει την επίβλεψη 3 διδακτορικών διατριβών, περισσότερων από 15 διπλωματικών εργασιών, ενώ επιβλέπει 2 μεταδιδακτορικές ερευνήτριες. Έχει συμμετάσχει σε διεθνή και ελληνικά ερευνητικά προγράμματα (Interfaces – ίδρυμα Ωνάση, IKYDA – DAAD, Κάλλιπος, Ε.Λ.Κ.Ε.-Α.Π.Θ., Υπουργείο Παιδείας) και υπήρξε Συντονιστής–Αξιολογητής των προγραμμάτων σπουδών των καλλιτεχνικών μαθημάτων για το Γενικό Λύκειο (Καλλιτεχνική παιδεία: Μουσική – Στοιχεία θεατρολογίας – Εικαστικά), ενώ συμμετείχε ως ειδικός επιστήμων–αξιολογητής στις επιτροπές αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών στα Μουσικά Σχολεία, έπειτα από ανάθεση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας). Δίδαξε για αρκετά χρόνια τόσο στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Γενικά – Μουσικά – Πειραματικά Σχολεία, 2000-2008) όσο και στην ωδειακή εκπαίδευση (κιθάρα, ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση, Ωδείο Μουσικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, 2001-2017).
Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εδράζονται εξίσου στην ιστορική και συστηματική μουσικολογία, με έμφαση στο κομμάτι της σύγχρονης ελληνικής μουσικής ζωής, δημιουργίας, εκπαίδευσης και θεσμών, με εφαρμογές κριτικής ιστοριογραφικής προσέγγισης, αρχειακής έρευνας, μουσικής θεωρίας και ανάλυσης, ζητημάτων κριτικών εκδόσεων, καθώς και διεπιστημονικών προσεγγίσεων από τους χώρους της αισθητικής, της φιλοσοφίας, της λογοτεχνίας, ενώ πιο πρόσφατα και από τους χώρους και των κοινωνικών και ανθρωπολογικών σπουδών ως όψεις έρευνας μέσω της τέχνης (arts-based research). Έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 50 επιστημονικές ανακοινώσεις σε διεθνή συνέδρια μουσικολογίας, ελληνικής φιλολογίας και θεατρολογίας, και έχει δημοσιεύσει αντίστοιχο αριθμό επιστημονικών άρθρων σε μουσικολογικά περιοδικά, πρακτικά συνεδρίων και συλλογικές εκδόσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Routledge, Grove Music Online, Muzikologija, New Sound, SeriesMusicologica Balcanica, Μουσικολογία, Πολυφωνία). Το 2016 εκδόθηκε η επιστημονική μονογραφία του, με τίτλο: Dimitri Mitropoulos and his Works in the 1920s: The Introduction of Musical Modernismin Greece (Αθήνα: Κέντρο Ελληνικής Μουσικής), η πρώτη μουσικολογική έκδοση απευθείας στην αγγλική γλώσσα, εκδομένη στην Ελλάδα και από ελληνικό εκδοτικό οίκο, η οποία έλαβε το Βραβείο Μουσικολογικού Συγγράμματος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών το 2018. Το 2023 δημοσίευσε τη νέα μελέτη του, Όψεις του μουσικού μοντερνισμού στον ελληνικό 20ό αιώνα: πρόσωπα, ρεύματα, έργα, θεσμοί, στη δράση ανοιχτών επιστημονικών συγγραμμάτων Κάλλιπος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Είναι τακτικό μέλος της Διεθνούς Μουσικολογικής Εταιρίας (International Musicological Society – I.M.S.), της Εταιρίας Διεπιστημονικής Μουσικολογίας (Society for Interdisciplinary Musicology – S.I.M.) και ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρίας (Ε.Μ.Ε.). και της ερευνητικής της ομάδας «Νεοελληνική Μουσική (19ος-21ος αιώνας).
Ως συνθέτης, έχει γράψει, έως τώρα, περισσότερα από 30 έργα για ορχήστρα, ορχήστρα και χορωδία, σολίστ και ορχήστρα, σύνολα μουσικής δωματίου, φωνητικά αλλά και για σόλο όργανα. Έργα του έχουν βραβευθεί από την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών (Α΄ Βραβείο στον 1ο πανελλήνιο διαγωνισμό σύνθεσης «Δημήτρης Δραγατάκης», 2003, για το έργο Lament for ‘D’ – A string quartet· Βραβείο στον διαγωνισμό «Συνθέρμεια 2007» για το έργο Autumn steps to ‘C’ για κιθάρα και σύνολο δωματίου) και έχουν παρουσιάσει, μεταξύ άλλων, το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής (διεύθ. Θόδωρος Αντωνίου, Ιάκωβος Κονιτόπουλος), το μουσικό σύνολο Idée Fixe (διεύθ. Μίλτος Λογιάδης), η πιανίστα Φανή Καραγιάννη, η φλαουτίστα Θεοδώρα Ιορδανίδου, ο κιθαριστής Φώτης Κουτσοθόδωρος, ο βιολίστας Αντώνης Τζιβένης, η πιανίστα Λενιώ Λιάτσου, ο φλαουτίστας Γιάννης Ανισέγκος, ο κιθαριστής Κώστας Μακρυγιαννάκης κ.ά. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών από το 2005.
________________
Giorgos Sakallieros was born in Tübingen, Germany, in 1972. He began his musical studies in Athens, initially at the Hellenic Conservatory and later at the National Conservatory (guitar, music theory). In 1990, he entered the School of Music Studies at the Aristotle University of Thessaloniki (A.U.Th.), graduating in 1996 with honors and a thesis entitled “The Asia Minor Rhapsody of Yiannis Constantinidis. A Characteristic Work of Greek Symphonic Music Using and Processing Folk Music Material”. He then pursued doctoral studies at the Department of Music Studies of the School of Philosophy at the National and Kapodistrian University of Athens, supervised by Assoc. Professor Katy Romanou in the field of historical musicology. He completed his doctoral dissertation in 2005 with honors and the title “The Life and Work of Yiannis Constantinidis (1903-84). Analytical Approach and Presentation of his Compositional Style Focusing on Orchestral Works”. At about the same period, he studied classical guitar (1991-95) with Stergios Zygouras and advanced music theory and composition (1991-1995, 2001-2004) with composer, conductor, and theorist Alkis Baltas at the Music College Conservatory of Thessaloniki, graduating with diplomas in guitar (1995), music theory and fugue (1993, 1995), and composition (2004). His doctoral dissertation was published in 2010 by University Studio Press as part of the “Musicology Library” (edited by D. Yannou) under the title: Yiannis Constantinidis (1903-84). His Life, Work, and Compositional Style.
From 2005 to 2008, he taught as an adjunct lecturer at the School of Music Studies, A.U.Th. In 2007, he was elected lecturer in historical musicology (with emphasis on 19th and 20th- century Greek art music) at the School of Music Studies, assuming his position in 2009. In 2013, he was elected assistant professor, became a permanent faculty member in 2017, associate professor in 2018, and full professor in 2023. From 2020 to 2022, he served as the deputy chair of the department. He has offered over fifteen different course titles covering a wide range of disciplines, including historical musicology, Modern-Greek art music, music theory and analysis, and musical performance. He has supervised the completion of three doctoral dissertations, over 15 integrated-master theses, and is currently supervising two postdoctoral researchers. He has participated in international and Greek research programs and served as Coordinator- Evaluator of study programs for artistic courses in Greek secondary education. He has also worked in public secondary education (General, Music, Experimental Schools, 2000-2008) and music-conservatory education (guitar, advanced theory, and composition, Music College Conservatory of Thessaloniki, 2001-2017).
His research interests are equally rooted in historical and systematic musicology, with an emphasis on the field of contemporary Greek musical life, creation, education, and institutions. These interests involve critical historiographical approaches, archival research, music theory and analysis, issues of critical editions, and interdisciplinary approaches from the fields of aesthetics, philosophy, literature, and more recently from social and anthropological studies as perspectives of arts-based research. He has presented over 50 papers at international musicology, Greek philology, and theatre studies conferences and published a similar number of scientific articles in musicological journals, conference proceedings, and collective editions in Greece and abroad. In 2016, his research monograph Dimitri Mitropoulos and his Works in the 1920s: The Introduction of Musical Modernism in Greece was published (Athens: Hellenic Music Centre; national award as best musicological monograph of 2018), and in 2023, his new research study, Perspectives of Musical Modernism in 20th-century Greece: People, Trends, Works, Institutions, was released in Kallipos open-access academic publications. He is a regular member of the International Musicological Society (I.M.S.), the Society for Interdisciplinary Musicology (S.I.M.), and a founding member of the Hellenic Musicological Society (H.M.S.) and its research group “Modern-Greek Art Music (19th-21st century).”
As a composer, Giorgos Sakallieros has created more than 30 works for orchestra, orchestra and choir, soloists and orchestra, chamber music ensembles, vocal works, and solo instruments. His works have been awarded by the Greek Composers Union (1st Prize at the 1st National Composition Competition “Dimitris Dragatakis”, 2003, for the work Lament for ‘D’ – A string quartet; Prize-winner in the “Synthermia 2007” competition for the work Autumn steps to ‘C’ for guitar and chamber ensemble). His compositions have been performed by various ensembles and musicians in Greece and internationally, e.g. the Hellenic Group of Contemporary Music Ensemble (Dir.: Theodore Antoniou, Iakovos Konitopoulos), the Idée Fixe music ensemble (Dir.: Miltos Logiadis), the pianist Fani Karagianni, the flutist Theodora Iordanidou, the guitarist Fotis Koutsothodoros, the violist Antonis Tzivenis, the pianist Lenio Liatsou, the flutist Yiannis Anisegkos, the guitarist Kostas Makrygiannakis, and others. He has been a regular member of the Greek Composers Union since 2005.
Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Giorgos Sakallieros, PhD Professor Historical Musicology, with Emphasis to Modern Greek Art Music of the 19th and 20th Centuries School of Music Studies, Faculty of Fine Arts, Aristotle University of Thessaloniki
2310991840
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Σχολή Καλών Τεχνών
Πτυχίο Τμήματος Μουσικών Σπουδών (integrated master)
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Φιλοσοφική Σχολή
Διδακτορικό Δίπλωμα Τμήματος Μουσικών Σπουδών
Ωδείο Μουσικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης
Τάξη Άλκη Μπαλτά
Πτυχίο Αντίστιξης, Πτυχίο Φούγκας
Ωδείο Μουσικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης
Τάξη Στέργιου Ζυγούρα
Δίπλωμα Κιθάρας
Ωδείο Μουσικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης
Τάξη Άλκη Μπαλτά
Δίπλωμα Σύνθεσης
Ο Γιώργος Σακαλλιέρος γεννήθηκε στo Tübingen της Γερμανίας το 1972. Ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές στην Αθήνα, αρχικά στο Ελληνικό και, εν συνεχεία, στο Εθνικό Ωδείο (κιθάρα, θεωρητικά). Το 1990 εισήχθη στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ. από όπου αποφοίτησε το 1996 με «Άριστα» και τίτλο διπλωματικής εργασίας «Η Μικρασιατική Ραψωδία του Γιάννη Κωνσταντινίδη. Ένα χαρακτηριστικό έργο ελληνικής συμφωνικής μουσικής με χρήση και επεξεργασία παραδοσιακού μουσικού υλικού». Συνέχισε με διδακτορικές σπουδές στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την επίβλεψη της αναπληρώτριας καθηγήτριας Καίτης Ρωμανού στο πεδίο της ιστορικής μουσικολογίας. Ολοκλήρωσε την διδακτορική του διατριβή το 2005 με «Άριστα παμψηφεί» και θέμα «Η ζωή και το έργο του Γιάννη Κωνσταντινίδη (1903-84). Αναλυτική προσέγγιση και παρουσίαση του συνθετικού του ύφους με άξονα τα έργα για ορχήστρα». Παράλληλα, σπούδασε κλασική κιθάρα (1991-95) με τον Στέργιο Ζυγούρα, καθώς και ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση (1991-1995, 2001-2004) με τον συνθέτη, μαέστρο και θεωρητικό Άλκη Μπαλτά, στο Ωδείο Μουσικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, λαμβάνοντας, αντίστοιχα, δίπλωμα κιθάρας («Άριστα παμψηφεί και Β’ βραβείο», 1995), πτυχίο αντίστιξης και φούγκας (1993, 1995, «Άριστα») και δίπλωμα σύνθεσης (Άριστα παμψηφεί και Β’ βραβείο», 2004). Η διδακτορική του διατριβή εκδόθηκε το 2010 από τις εκδόσεις University Studio Press ως μέλος της «Βιβλιοθήκης Μουσικολογίας» (επιμέλεια Δ. Γιάννου) υπό τον τίτλο: Γιάννης Κωνσταντινίδης (1903-84). Ζωή, έργο και συνθετικό ύφος.
Εργάστηκε από το 2005 έως το 2008 ως ειδικός επιστήμονας (σύμφωνα με το ΠΔ 407/80) στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. Το 2007 εξελέγη λέκτορας ιστορικής μουσικολογίας (με έμφαση στη νεοελληνική μουσική του 19ου και 20ού αιώνα) του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, αναλαμβάνοντας υπηρεσία το 2009. Το 2013 εξελίχθηκε σε επίκουρο καθηγητή, το 2017 μονιμοποιήθηκε, το 2018 εξελίχθηκε σε αναπληρωτή καθηγητή και το 2023 σε καθηγητή πρώτης βαθμίδας. Την περίοδο 2020-2022 διετέλεσε αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος. Έχει προσφέρει, συνολικά, περισσότερους από δεκαπέντε (15) διαφορετικούς τίτλους μαθημάτων αναδεικνύοντας έναν ευρύ κύκλο επιστημονικών ενδιαφερόντων, στα πεδία της ιστορικής μουσικολογίας, της νεοελληνικής μουσικής, της μουσικής θεωρίας και ανάλυσης, των θεωρητικών της μουσικής (και στην κατεύθυνση σύνθεσης του Τμήματος), καθώς και της μουσικής πράξης (ιδρύοντας το Εργαστήρι κιθάρας). Έχει ολοκληρώσει την επίβλεψη 3 διδακτορικών διατριβών, περισσότερων από 15 διπλωματικών εργασιών, ενώ επιβλέπει 2 μεταδιδακτορικές ερευνήτριες. Έχει συμμετάσχει σε διεθνή και ελληνικά ερευνητικά προγράμματα (Interfaces – ίδρυμα Ωνάση, IKYDA – DAAD, Κάλλιπος, Ε.Λ.Κ.Ε.-Α.Π.Θ., Υπουργείο Παιδείας) και υπήρξε Συντονιστής–Αξιολογητής των προγραμμάτων σπουδών των καλλιτεχνικών μαθημάτων για το Γενικό Λύκειο (Καλλιτεχνική παιδεία: Μουσική – Στοιχεία θεατρολογίας – Εικαστικά), ενώ συμμετείχε ως ειδικός επιστήμων–αξιολογητής στις επιτροπές αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών στα Μουσικά Σχολεία, έπειτα από ανάθεση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας). Δίδαξε για αρκετά χρόνια τόσο στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Γενικά – Μουσικά – Πειραματικά Σχολεία, 2000-2008) όσο και στην ωδειακή εκπαίδευση (κιθάρα, ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση, Ωδείο Μουσικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, 2001-2017).
Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εδράζονται εξίσου στην ιστορική και συστηματική μουσικολογία, με έμφαση στο κομμάτι της σύγχρονης ελληνικής μουσικής ζωής, δημιουργίας, εκπαίδευσης και θεσμών, με εφαρμογές κριτικής ιστοριογραφικής προσέγγισης, αρχειακής έρευνας, μουσικής θεωρίας και ανάλυσης, ζητημάτων κριτικών εκδόσεων, καθώς και διεπιστημονικών προσεγγίσεων από τους χώρους της αισθητικής, της φιλοσοφίας, της λογοτεχνίας, ενώ πιο πρόσφατα και από τους χώρους και των κοινωνικών και ανθρωπολογικών σπουδών ως όψεις έρευνας μέσω της τέχνης (arts-based research). Έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 50 επιστημονικές ανακοινώσεις σε διεθνή συνέδρια μουσικολογίας, ελληνικής φιλολογίας και θεατρολογίας, και έχει δημοσιεύσει αντίστοιχο αριθμό επιστημονικών άρθρων σε μουσικολογικά περιοδικά, πρακτικά συνεδρίων και συλλογικές εκδόσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Routledge, Grove Music Online, Muzikologija, New Sound, SeriesMusicologica Balcanica, Μουσικολογία, Πολυφωνία). Το 2016 εκδόθηκε η επιστημονική μονογραφία του, με τίτλο: Dimitri Mitropoulos and his Works in the 1920s: The Introduction of Musical Modernismin Greece (Αθήνα: Κέντρο Ελληνικής Μουσικής), η πρώτη μουσικολογική έκδοση απευθείας στην αγγλική γλώσσα, εκδομένη στην Ελλάδα και από ελληνικό εκδοτικό οίκο, η οποία έλαβε το Βραβείο Μουσικολογικού Συγγράμματος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών το 2018. Το 2023 δημοσίευσε τη νέα μελέτη του, Όψεις του μουσικού μοντερνισμού στον ελληνικό 20ό αιώνα: πρόσωπα, ρεύματα, έργα, θεσμοί, στη δράση ανοιχτών επιστημονικών συγγραμμάτων Κάλλιπος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Είναι τακτικό μέλος της Διεθνούς Μουσικολογικής Εταιρίας (International Musicological Society – I.M.S.), της Εταιρίας Διεπιστημονικής Μουσικολογίας (Society for Interdisciplinary Musicology – S.I.M.) και ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρίας (Ε.Μ.Ε.). και της ερευνητικής της ομάδας «Νεοελληνική Μουσική (19ος-21ος αιώνας).
Ως συνθέτης, έχει γράψει, έως τώρα, περισσότερα από 30 έργα για ορχήστρα, ορχήστρα και χορωδία, σολίστ και ορχήστρα, σύνολα μουσικής δωματίου, φωνητικά αλλά και για σόλο όργανα. Έργα του έχουν βραβευθεί από την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών (Α΄ Βραβείο στον 1ο πανελλήνιο διαγωνισμό σύνθεσης «Δημήτρης Δραγατάκης», 2003, για το έργο Lament for ‘D’ – A string quartet· Βραβείο στον διαγωνισμό «Συνθέρμεια 2007» για το έργο Autumn steps to ‘C’ για κιθάρα και σύνολο δωματίου) και έχουν παρουσιάσει, μεταξύ άλλων, το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής (διεύθ. Θόδωρος Αντωνίου, Ιάκωβος Κονιτόπουλος), το μουσικό σύνολο Idée Fixe (διεύθ. Μίλτος Λογιάδης), η πιανίστα Φανή Καραγιάννη, η φλαουτίστα Θεοδώρα Ιορδανίδου, ο κιθαριστής Φώτης Κουτσοθόδωρος, ο βιολίστας Αντώνης Τζιβένης, η πιανίστα Λενιώ Λιάτσου, ο φλαουτίστας Γιάννης Ανισέγκος, ο κιθαριστής Κώστας Μακρυγιαννάκης κ.ά. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών από το 2005.
________________
Giorgos Sakallieros was born in Tübingen, Germany, in 1972. He began his musical studies in Athens, initially at the Hellenic Conservatory and later at the National Conservatory (guitar, music theory). In 1990, he entered the School of Music Studies at the Aristotle University of Thessaloniki (A.U.Th.), graduating in 1996 with honors and a thesis entitled “The Asia Minor Rhapsody of Yiannis Constantinidis. A Characteristic Work of Greek Symphonic Music Using and Processing Folk Music Material”. He then pursued doctoral studies at the Department of Music Studies of the School of Philosophy at the National and Kapodistrian University of Athens, supervised by Assoc. Professor Katy Romanou in the field of historical musicology. He completed his doctoral dissertation in 2005 with honors and the title “The Life and Work of Yiannis Constantinidis (1903-84). Analytical Approach and Presentation of his Compositional Style Focusing on Orchestral Works”. At about the same period, he studied classical guitar (1991-95) with Stergios Zygouras and advanced music theory and composition (1991-1995, 2001-2004) with composer, conductor, and theorist Alkis Baltas at the Music College Conservatory of Thessaloniki, graduating with diplomas in guitar (1995), music theory and fugue (1993, 1995), and composition (2004). His doctoral dissertation was published in 2010 by University Studio Press as part of the “Musicology Library” (edited by D. Yannou) under the title: Yiannis Constantinidis (1903-84). His Life, Work, and Compositional Style.
From 2005 to 2008, he taught as an adjunct lecturer at the School of Music Studies, A.U.Th. In 2007, he was elected lecturer in historical musicology (with emphasis on 19th and 20th- century Greek art music) at the School of Music Studies, assuming his position in 2009. In 2013, he was elected assistant professor, became a permanent faculty member in 2017, associate professor in 2018, and full professor in 2023. From 2020 to 2022, he served as the deputy chair of the department. He has offered over fifteen different course titles covering a wide range of disciplines, including historical musicology, Modern-Greek art music, music theory and analysis, and musical performance. He has supervised the completion of three doctoral dissertations, over 15 integrated-master theses, and is currently supervising two postdoctoral researchers. He has participated in international and Greek research programs and served as Coordinator- Evaluator of study programs for artistic courses in Greek secondary education. He has also worked in public secondary education (General, Music, Experimental Schools, 2000-2008) and music-conservatory education (guitar, advanced theory, and composition, Music College Conservatory of Thessaloniki, 2001-2017).
His research interests are equally rooted in historical and systematic musicology, with an emphasis on the field of contemporary Greek musical life, creation, education, and institutions. These interests involve critical historiographical approaches, archival research, music theory and analysis, issues of critical editions, and interdisciplinary approaches from the fields of aesthetics, philosophy, literature, and more recently from social and anthropological studies as perspectives of arts-based research. He has presented over 50 papers at international musicology, Greek philology, and theatre studies conferences and published a similar number of scientific articles in musicological journals, conference proceedings, and collective editions in Greece and abroad. In 2016, his research monograph Dimitri Mitropoulos and his Works in the 1920s: The Introduction of Musical Modernism in Greece was published (Athens: Hellenic Music Centre; national award as best musicological monograph of 2018), and in 2023, his new research study, Perspectives of Musical Modernism in 20th-century Greece: People, Trends, Works, Institutions, was released in Kallipos open-access academic publications. He is a regular member of the International Musicological Society (I.M.S.), the Society for Interdisciplinary Musicology (S.I.M.), and a founding member of the Hellenic Musicological Society (H.M.S.) and its research group “Modern-Greek Art Music (19th-21st century).”
As a composer, Giorgos Sakallieros has created more than 30 works for orchestra, orchestra and choir, soloists and orchestra, chamber music ensembles, vocal works, and solo instruments. His works have been awarded by the Greek Composers Union (1st Prize at the 1st National Composition Competition “Dimitris Dragatakis”, 2003, for the work Lament for ‘D’ – A string quartet; Prize-winner in the “Synthermia 2007” competition for the work Autumn steps to ‘C’ for guitar and chamber ensemble). His compositions have been performed by various ensembles and musicians in Greece and internationally, e.g. the Hellenic Group of Contemporary Music Ensemble (Dir.: Theodore Antoniou, Iakovos Konitopoulos), the Idée Fixe music ensemble (Dir.: Miltos Logiadis), the pianist Fani Karagianni, the flutist Theodora Iordanidou, the guitarist Fotis Koutsothodoros, the violist Antonis Tzivenis, the pianist Lenio Liatsou, the flutist Yiannis Anisegkos, the guitarist Kostas Makrygiannakis, and others. He has been a regular member of the Greek Composers Union since 2005.
Νεοελληνική Μουσική (ΙΠ1006) (Προπτυχιακό)
Εισαγωγή στις Μουσικές Σπουδές (ΙΠ1004, συνδιδασκαλία) (Προπτυχιακό)
Εισαγωγή στη Μορφολογία και Ανάλυση της Μουσικής (ΥΣ3000)
Ιστορία της Μουσικής (17ος-19ος αι.) (ΙΠ1002)
Κριτικές Εκδόσεις Έργων Νεοελλήνων Συνθετών (ΙΠ2011, σεμινάριο)
Όψεις και Στάδια της Νεοελληνικής Μουσικής Πρωτοπορίας, Πριν και Μετά το 1945 (Μητρόπουλος, Σκαλκώτας, Δραγατάκης, Χρήστου) (ΙΠ2010)
Όψεις και Στάδια Νεοελληνικής Μουσικής Δημιουργίας: Γιάννης Κωνσταντινίδης (ΙΠ2021) (Προπτυχιακό)
Η Φούγκα ως Είδος και ως Τεχνική Μουσικής Σύνθεσης και η Εξέλιξή της από τον 17ο ως τον 20ό Αιώνα (ΙΠ2020) (Προπτυχιακό)
Η Οργανική Μουσική του 17ου Αιώνα (ΙΠ2009) (Προπτυχιακό)
Στοιχεία Τεχνικής Φούγκας (ΥΟ4000) (Προπτυχιακό)
Μουσική Υφή / Θεωρητικά της Μουσικής ΙΙΙ, ΙV (Αρμονία, Αντίστιξη, Φούγκα, Τονική Σύνθεση) (Κατεύθυνση Σύνθεσης: ΣΥ1003-1004) (Προπτυχιακό)
Mουσικά Σύνολα: Εργαστήρι Κιθάρας Ι, II, III, IV (ΜΠ3029, -3030, -3041, -3042) (Προπτυχιακό)
Όψεις του Μουσικού Μοντερνισμού στον Ελληνικό 20ό Αιώνα (ΙΠ2034) (Προπτυχιακό)
Σακαλλιέρος, Γιώργος. 2010. Γιάννης Κωνσταντινίδης (1903-84). Ζωή, έργο και συνθετικό ύφος. Θεσσαλονίκη: University Studio Press [465 σελ.] – ISBN: 978-960-12189-8-4. Το βιβλίο αποτελεί αναθεωρημένη εκδοχή της διδακτορικής διατριβής με τίτλο “Γιάννης Κωνσταντινίδης (1903-1984). Η ζωή και το έργο του. Αναλυτική προσέγγιση και παρουσίαση του συνθετικού του ύφους, με άξονα τα έργα για ορχήστρα” που εκπονήθηκε στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 2005. https://shorturl.at/gAW02
Sakallieros, Giorgos. 2016. Dimitri Mitropoulos and his Works in the 1920s. The Introduction of Musical Modernism in Greece. Athens: Hellenic Music Centre [416 σελ.] – ISBN: 978-618-80006-3-6.
Σακαλλιέρος, Γιώργος. 2016. «Γιώργος Σισιλιάνος – Δημήτρης Μητρόπουλος: μια σχέση φιλίας, εκτίμησης και αμφίδρομων επιδράσεων». Στο Γιώργος Σισιλιάνος (1920-2005) – Επετειακό αφιέρωμα, Στ. Μεράκου – Β. Βράκα (επιμ.), 53-70. Αθήνα: Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής. https://www.dropbox.com/scl/fi/8y7k261rzn72vnsuzt0qm/31.-_-2015.pdf?rlkey=1ptwzp3f35apz73arohoro17u&dl=0
Σακαλλιέρος, Γιώργος. 2019. «Εισαγωγή στη Νεοελληνική Μουσική – Ιστορική θεώρηση». Στο Εισαγωγή στη Μουσικολογία, Εύη Νίκα-Σαμψών (επιμ.), 83-106. Θεσσαλονίκη: Τμήμα Μουσικών Σπουδών – University Studio Press. https://www.dropbox.com/scl/fi/bply1oudxifk6d0842p7v/37.-_.pdf?rlkey=w17396ezqzamps77pkh3mgeix&dl=0
Σακαλλιέρος, Γιώργος. 2021. «Τα ωδεία ως φορείς ιδεολογικών και πολιτισμικών τάσεων της εποχής τους: Μια εισαγωγική κριτική επισκόπηση». Στο Νεοελληνική Μουσική. Ζητήματα Ιστορίας και Ιστοριογραφίας – με αφορμή τα 50 χρόνια από τον θάνατο του Σπύρου Μοτσενίγου, Κώστας Καρδάμης (επιμ.), 225-239. Κέρκυρα: Φιλαρμονική Εταιρεία Κέρκυρας – Τμήμα Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου. https://www.dropbox.com/scl/fi/aoof6emp3ixpm5w9epcvk/42..pdf?rlkey=3a36e2ayq874l6t20pzszbgcl&dl=0
Σακαλλιέρος, Γιώργος. 2022. «Γιάννης Χρήστου – Κάρολος Κουν: μια αμφίδρομα δημιουργική συνεργασία στο αρχαίο δράμα». Στο Ο θεατρικός κόσμος του Κάρολου Κουν, Αρετή Βασιλείου, Κωνσταντίνος Κυριακός και Λίνα Ρόζη (επιμ.), 125-141. Αθήνα: Εκδόσεις Αμολγός – Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών. https://www.dropbox.com/scl/fi/1tlt8y6oxs117hi871i74/43.-2022.pdf?rlkey=1c4kdxmy4tqmwzzxxt4md06yv&dl=0
Σακαλλιέρος, Γιώργος. 2022. «Ελληνική Επανάσταση: Έντεχνη ευρωπαϊκή και νεοελληνική μουσική». Στο 200 χρόνια από την Επανάσταση: αφιέρωμα του Ανοικτού Πανεπιστημίου Καλαμαριάς στο 1821, Ζαχαρίας Σκούρας και Νίκος Βαρσακέλης (επιμ.), 203-220. Θεσσαλονίκη: Δήμος Καλαμαριάς – Ανοικτό Πανεπιστήμιο Καλαμαριάς. https://www.dropbox.com/scl/fi/mixzz39fv2lzus5pb99b0/44.-_-_2021.pdf?rlkey=4h30oe7lwymtuy079m49fiitp&dl=0
Σακαλλιέρος, Γιώργος. 2005. «Λόγιες εκφάνσεις δημοτικού μέλους στο πέρασμα των χρόνων: το νανούρισμα ‘Άιντε κοιμήσου κόρη μου…’ από τον Bourgault–Ducoudray στον Σκαλκώτα», Πολυφωνία 7: 7-30. https://www.dropbox.com/scl/fi/134nvwcu415mgxc7cutat/2.-7.pdf?rlkey=7h83o6nempbwe43r1b70uzfy0&dl=0
Σακαλλιέρος, Γιώργος. 2010. «Όψεις μουσικής αναχαρτογράφησης της Βαλκανικής Χερσονήσου, ως μέρους της νεότερης ευρωπαϊκής μουσικής ιστορίας (19ος-20ος αιώνας)» (αναλυτική βιβλιοκριτική της έκδοσης: Katy Romanou (ed.), Serbian and Greek Art Music. A Patch to Western Music History, Bristol-Chicago: Intellect Books, 2009). Πολυφωνία 16: 166-195. https://www.dropbox.com/scl/fi/arthwimmeka1zwhhzw4bc/9.-Serbian-and-Greek-art-music-16.pdf?rlkey=sx1d9krvl63u6c6bburq53s32&dl=0
Σακαλλιέρος, Γιώργος. 2013. «Γιάννης Κωνσταντινίδης / Κώστας Γιαννίδης: το ελληνικό τραγούδι στη δημιουργική πορεία ενός συνθέτη με δύο καλλιτεχνικές ταυτότητες». Πολυφωνία 23: 54-89. https://www.dropbox.com/scl/fi/y4l7258j76i7w584lw46a/19.-23-2013.pdf?rlkey=vpgadoibx27frtq8lh1rl842d&dl=0
Sakallieros, Giorgos. 2019. “The Symphonic Concerto for Piano and Orchestra (1935) by Manolis Kalomiris: Reaffirming the National-Ideal Topos Through the (Old) Western Canon”. New Sound – International Journal of Music 54 / No. 2: 68-89. http://www.ojs.newsound.org.rs/index.php/NS/article/view/21
Sakallieros, Giorgos. 2010. “Aspects of Neoclassicism within Post-war Greek Musical Avant-garde: The Violin Concertos by Dimitri Dragatakis (1969), Yannis A. Papaioannou (1971) and Yorgos Sicilianos (1987)”. In Proceedings of the International Conference Beyond the Centres: Musical Avant-Gardes Since 1950 (Thessaloniki: Department of Music Studies, Aristotle University of Thessaloniki, 1-3 July 2010), Costas Tsougras, Danae Stefanou and Kostas Chardas (eds.), 1-17. https://www.dropbox.com/scl/fi/fdpf0ygfrviqi4jva2k8o/10.-Beyond-the-Centers-BTC-Papaioannou.pdf?rlkey=idebnbzaif51ire23194fgyru&dl=0
Σακαλλιέρος, Γιώργος. 2011. «Η Σονάτα για πιάνο op. 26 (1949) του Samuel Barber και η θέση της στην αμερικανική πιανιστική φιλολογία». Στο Πρακτικά Συνεδρίου Τρεις εποχές – Τέσσερις επέτειοι: Pergolesi, Chopin, Schumann, Barber, Γ. Σακαλλιέρος, I. Φούλιας (επιμ.), 280-296. Αθήνα: Τμήμα Μουσικών Σπουδών Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. https://www.dropbox.com/scl/fi/2xchpo170zhitvlrdyz2r/12.-Pergolesi-Chopin-Schumann-Barber.pdf?rlkey=3lrevogcyagipzk71lhci2ihe&dl=0
Σακαλλιέρος, Γιώργος και Θεόδωρος Κίτσος. 2014.“Ο θρήνος ταιριάζει στην Αριάδνη: μια συνεξέταση των lamenti της Αριάδνης των Monteverdi και Lawes”. Στο Πρακτικά Διατμηματικού Συμποσίου Αρχαίοι μύθοι και μουσική δημιουργία (Τμήμα Μουσικών Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη 21-22 Οκτωβρίου 2012), Ι. Φούλιας – Θ. Κίτσος (επιμ.), 19-31. Αθήνα: Τμήματα Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ. – Ε.Κ.Π.Α. https://www.dropbox.com/scl/fi/jssiokayg8d0a8klppv7h/20.-2012.pdf?rlkey=ficvwz6dencb8zp727tljyan4&dl=0
Sakallieros, Giorgos. 2014. “The Greek Symphony (1900-1950): Oscillating between Greek Nationalism and Western Art-Music Tradition”. In The National Element in Music (Conference proceedings, Athens, 18-20 January 2013), N. Maliaras (ed.), 31-49. Athens: University of Athens / Faculty of Music Studies – Friends of Music Society. https://www.dropbox.com/scl/fi/u7yfuq367jmnn7acnkqcu/22.-The-National-element-in-music.pdf?rlkey=x8jtr79hrj9ov7dz5h4qpnosl&dl=0
Σακαλλιέρος, Γιώργος. 2016. «Η αλληλογραφία Δημήτρη Μητρόπουλου – Arnold Schoenberg (1945-1951): κριτική αποδελτίωση και σχολιασμός». Στο Πρακτικά 7ου Διατμηματικού Μουσικολογικού Συνεδρίου, Κέρκυρα 30 Οκτωβρίου – 1 Νοεμβρίου 2015 (υπό την αιγίδα της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας), Ι. Φούλιας, Π. Βούβαρης, Κ. Καρδάμης και Κ. Χάρδας (επιμ.), 96-113. Θεσσαλονίκη: Ελληνική Μουσικολογική Εταιρεία. https://www.dropbox.com/scl/fi/vf2ix35rxl8la55uru8fq/32.-7.pdf?rlkey=qb9jzx0g89drdrw8l1832tu2s&dl=0
Σακαλλιέρος, Γιώργος. 2017. «Η πρόσληψη της έντεχνης μουσικής στη μεσοπολεμική Αθήνα και οι ταυτότητές της: εθνικισμός, μοντερνισμός και ο διττός ρόλος του Δημήτρη Μητρόπουλου». Στο Πρακτικά του Διεθνούς Συνεδρίου Ταυτότητες: Γλώσσα και Λογοτεχνία (για την επέτειο 20 χρόνων λειτουργίας του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Κομοτηνή 9-11 Οκτωβρίου), Τόμ. Α’. Ζωή Γαβριηλίδου, Μαρία Κωνσταντινίδου, Νίκος Μαυρέλος, Ιωάννης Ντεληγιάννης, Ιωάννα Παπαδοπούλου και Γεώργιος Τσομής (επιμ.), 569-562. Καβάλα: Εκδόσεις Σαΐτα. https://www.dropbox.com/scl/fi/5lsjv6lej48n3dki5x1te/33.-2015.pdf?rlkey=kwlzxmfr8itzwcwnz3960tegc&dl=0
Σακαλλιέρος, Γιώργος. 2019. «Η μιμητική αντίστιξη στο έργο του Δημήτρη Μητρόπουλου: ζητήματα υφής, επιδράσεων, αισθητικής και μουσικής γλώσσας». Στο Επιδράσεις και αλληλεπιδράσεις (Πρακτικά 8ου Διατμηματικού Συνεδρίου υπό την αιγίδα της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας, Κώστας Χάρδας, Πέτρος Βούβαρης, Κώστας Καρδάμης, Γιώργος Σακαλλιέρος και Ιωάννης Φούλιας (επιμ.), 233-256. Αθήνα 25-27 Νοεμβρίου 2016). Θεσσαλονίκη: Ελληνική Μουσικολογική Εταιρεία. https://www.dropbox.com/scl/fi/rod22h9urayb23o4hv16x/34.-8-2016.pdf?rlkey=vkl86xkw22fdrtp172bx0k8rq&dl=0
Σακαλλιέρος, Γιώργος. 2020. «Τα 16 Τραγούδια για μεσόφωνο και πιάνο (1941) του Νίκου Σκαλκώτα: ένας καλειδοσκοπικός φωνητικός κύκλος και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του». Στο Νεωτερισμός και παράδοση – Με αφορμή τα 70 χρόνια από το θάνατο του Νίκου Σκαλκώτα (Πρακτικά 11ου Διατμηματικού Συνεδρίου υπό την αιγίδα της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας, Αθήνα 21-23 Νοεμβρίου 2019), Ιωάννης Φούλιας, Πέτρος Βούβαρης, Κώστας Καρδάμης και Γιώργος Σακαλλιέρος (επιμ.), 330-355. Θεσσαλονίκη: Ελληνική Μουσικολογική Εταιρεία. https://www.dropbox.com/scl/fi/hm2o5l4lk0fae57dv8rwa/39.-2019-2020.pdf?rlkey=s8flef83tp5qewr5knzkpxr9o&dl=0
Αυθεντοπούλου, Δέσποινα και Γιώργος Σακαλλιέρος. 2021. «Το δημοτικό τραγούδι στα σχολικά εγχειρίδια κατά το πρώτο μισό του 20ού αιώνα». Στο Παραλλαγές, επεξεργασίες, μεταμορφώσεις (Πρακτικά 9ου Διατμηματικού Συνεδρίου υπό την αιγίδα της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας, Θεσσαλονίκη 1-3 Δεκεμβρίου 2017), Κώστας Χάρδας, Γιώργος Σακαλλιέρος και Ιωάννης Φούλιας (επιμ.), 19-35. Θεσσαλονίκη: Ελληνική Μουσικολογική Εταιρεία. https://www.dropbox.com/scl/fi/rei27yqhwng6rur9uc7sk/40.-_-2017-2021.pdf?rlkey=uxvtidvh17tobffji7bab2n46&dl=0
Σκαρλάτου, Χρυσούλα και Γιώργος Σακαλλιέρος. 2021. «Η Μακεδονική Καλλιτεχνική Εταιρεία “Τέχνη” και η συνεισφορά της στη μουσική ζωή της Θεσσαλονίκης: μια πρώτη προσέγγιση». Στο Παραλλαγές, επεξεργασίες, μεταμορφώσεις (Πρακτικά 9ου Διατμηματικού Συνεδρίου υπό την αιγίδα της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας, Θεσσαλονίκη 1-3 Δεκεμβρίου 2017), Κώστας Χάρδας, Γιώργος Σακαλλιέρος και Ιωάννης Φούλιας (επιμ.), 43-57. Θεσσαλονίκη: Ελληνική Μουσικολογική Εταιρεία. https://www.dropbox.com/scl/fi/nenb8bingr9zwrf5sfuub/41.-_-2017-2021.pdf?rlkey=plfdd3wu58e3jwlr97coa2vbz&dl=0
Σακαλλιέρος, Γιώργος. 2023. «Οι οργανολογικοί πειραματισμοί του Δημήτριου Λεβίδη κατά την εποχή του Μεσοπολέμου: μια ιστορική και συστηματική προσέγγιση». Στο Πρακτικά του 13ου Διατμηματικού Μουσικολογικού Συνεδρίου της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας (Κέρκυρα, 19-21 Νοεμβρίου 2021), επιμ. Κώστας Καρδάμης, Πέτρος Βούβαρης, Μαρία Ντούρου, Γιώργος Σακαλλιέρος και Ιωάννης Φούλιας, 223-237. Θεσσαλονίκη: Ελληνική Μουσικολογική Εταιρεία. https://www.dropbox.com/scl/fi/347c49o47a4skv4uggyh5/46.-2021.pdf?rlkey=f706xjhlh7ttf0adsc5ytks2x&dl=0
Σακαλλιέρος, Γιώργος. 2024. «Ταυτότητες: Όψεις μοντερνισμού και ελληνικότητας σε (ανα)παραστατικά είδη και μορφές της νεοελληνικής μουσικής δημιουργίας πριν και μετά το 1950». Στο Πρακτικά διημερίδας Έθνος, φύλο, πολιτικές ταυτότητας στις παραστατικές τέχνες και τον κινηματογράφο (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών – 28 και 29 Μαΐου 2022), Κατερίνα Αρβανίτη, Κωνσταντίνος Κυριακός και Ιωάννα Παπαγεωργίου (επιμ.), 45-66. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση. https://www.dropbox.com/scl/fi/wo6zu6jyi3rs6m22j194x/_-2022.pdf?rlkey=wmp7d3y20krarzp1h4at8w0j1&dl=0
Ι. Για ορχήστρα/ορχήστρα δωματίου/ορχήστρα & χορωδία
ΙΙ. Μουσική δωματίου
ΙΙΙ. Φωνητικά έργα:
IV. Έργα για σόλο όργανα