Αντώνιος

Παπαοικονόμου

Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό
Διδάκτωρ Φιλοσοφίας
Σύντομο Βιογραφικό

Ο Δρ. Αντώνιος Παπαοικονόμου είναι μέλος του Ειδικού Διδακτικού Προσωπικού στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ (από το 2017), με ένα πολυδιάστατο ακαδημαϊκό υπόβαθρο που συνδυάζει πολιτικές επιστήμες, φιλοσοφία, εκπαιδευτική έρευνα και διεθνείς σπουδές. Έχει διδάξει σε πανεπιστήμια σε 10+ χώρες (Ευρώπη, Ασία, Αφρική, Αμερική) και διαθέτει 25+ χρόνια εμπειρίας σε δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το 2011 αναγορεύτηκε διδάκτορας από το ΑΠΘ, με έρευνα που επικεντρώθηκε στην κεντρικότητα του ρόλου του εκπαιδευτικού στην αυτοαντίληψη του ατόμου. Έχει ολοκληρώσει έξι μεταδιδακτορικές έρευνες, καλύπτοντας θέματα όπως η ευρωπαϊκή ταυτότητα των εκπαιδευτικών, η πολιτική κοινωνικοποίηση των μαθητών, οι όψεις της κοινωνικοποίησης των φοιτητών, η πολιτική ανυπακοή μέσω καταλήψεων, η πολιτική παιδεία των εφήβων και η σχέση της ναζιστικής προπαγάνδας με τη μουσική του Richard Wagner.

Πτυχία:
– Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία, ΑΠΘ
– Οικονομικές Επιστήμες, ΑΠΘ
– Βαλκανικές, Σλαβικές και Ανατολικές Σπουδές, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
– Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Σπουδές, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
– Θεολογία, ΑΠΘ

Μεταπτυχιακοί Τίτλοι:

  • Σπουδές στην Εκπαίδευση (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο),
  • Πολιτική Θεωρία και Φιλοσοφία (ΑΠΘ),
  • Ιστορία της Φιλοσοφίας (ΑΠΘ),
  • Συστηματική Φιλοσοφία (ΑΠΘ),
  • Οικονομικά (ΑΠΘ),
  • Ορθόδοξη Θεολογία και Χριστιανικός Πολιτισμός (ΑΠΘ).

Από το 2017 διδάσκει στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ τα μαθήματα «Εισαγωγή στην Εκπόνηση Επιστημονικής Έρευνας» (υποχρεωτικό), «Διδακτική της Πολιτικής Παιδείας»«Εκπαιδευτικές Πρακτικές και Πολιτική» και «Νεανική Πολιτική Δράση και Σχολείο» (επιλογής). Έχει διδάξει κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, μεθοδολογία παιδαγωγικής έρευνας και διδακτική σε πολλά ελληνικά πανεπιστήμια (ΑΠΘ, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, ΕΑΠ, ΑΣΠΑΙΤΕ) και σε διεθνή ιδρύματα όπως το Beihang (Πεκίνο), Πανεπιστήμιο του Cairo, Cadi Ayyad (Μαρόκο), Chiba (Ιαπωνία), Uninter (Μεξικό), Πανεπιστήμιο του Namangan (Ουζμπεκιστάν), Adam University (Κιργιζιστάν) και Caucasus University (Γεωργία).

Είναι πολύγλωσσος, με γνώση Αγγλικών, Γαλλικών, Γερμανικών, Ιταλικών, Ισπανικών, Ρωσικών, Αραβικών, Περσικών και Τουρκικών. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν την εκπαιδευτική έρευνα, την κοινωνιολογία της εκπαίδευσης και την πολιτική κοινωνιολογία.

Δημοσιεύσεις και Συγγραφικό Έργο:
Έχει συγγράψει πάνω από 80 άρθρα (στα ελληνικά, αγγλικά και γερμανικά) και 10 βιβλία, μεταξύ των οποίων:
– Η αυτοαντίληψη των εφήβων και η διαμόρφωσή της: φύλο, οικογένεια, σχολική επίδοση, αυτοαντίληψη (Εκδ. Ζήτρος)
– Μία κοινωνιολογική θεώρηση του ρόλου του εκπαιδευτικού στη διδακτική πράξη (Εκδ. Κυριακίδη)
– Σχολείο, Πολιτική και Πολιτικοποίηση – Θεωρία και Έρευνα (Εκδ. Κυριακίδη)
– Πολιτική ανυπακοή και εκπαίδευση (Εκδ. Ζυγός)
– Η τέχνη ως έκφραση της πολιτικής: η περίπτωση του Richard Wagner (University Studio Press)
– Η πολιτική αγωγή στο διεθνές περιβάλλον (Εκδ. Μπαρμπουνάκης).

Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Βασ. Ηρακλείου 12 Ημιώροφος

2310991952

6944826027

Anthony Papaeconomou

Δεξιότητες

Αντώνιος

Παπαοικονόμου

Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό
Διδάκτωρ Φιλοσοφίας
Σύντομο Βιογραφικό

Ο Δρ. Αντώνιος Παπαοικονόμου είναι μέλος του Ειδικού Διδακτικού Προσωπικού στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ (από το 2017), με ένα πολυδιάστατο ακαδημαϊκό υπόβαθρο που συνδυάζει πολιτικές επιστήμες, φιλοσοφία, εκπαιδευτική έρευνα και διεθνείς σπουδές. Έχει διδάξει σε πανεπιστήμια σε 10+ χώρες (Ευρώπη, Ασία, Αφρική, Αμερική) και διαθέτει 25+ χρόνια εμπειρίας σε δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το 2011 αναγορεύτηκε διδάκτορας από το ΑΠΘ, με έρευνα που επικεντρώθηκε στην κεντρικότητα του ρόλου του εκπαιδευτικού στην αυτοαντίληψη του ατόμου. Έχει ολοκληρώσει έξι μεταδιδακτορικές έρευνες, καλύπτοντας θέματα όπως η ευρωπαϊκή ταυτότητα των εκπαιδευτικών, η πολιτική κοινωνικοποίηση των μαθητών, οι όψεις της κοινωνικοποίησης των φοιτητών, η πολιτική ανυπακοή μέσω καταλήψεων, η πολιτική παιδεία των εφήβων και η σχέση της ναζιστικής προπαγάνδας με τη μουσική του Richard Wagner.

Πτυχία:
– Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία, ΑΠΘ
– Οικονομικές Επιστήμες, ΑΠΘ
– Βαλκανικές, Σλαβικές και Ανατολικές Σπουδές, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
– Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Σπουδές, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
– Θεολογία, ΑΠΘ

Μεταπτυχιακοί Τίτλοι:

  • Σπουδές στην Εκπαίδευση (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο),
  • Πολιτική Θεωρία και Φιλοσοφία (ΑΠΘ),
  • Ιστορία της Φιλοσοφίας (ΑΠΘ),
  • Συστηματική Φιλοσοφία (ΑΠΘ),
  • Οικονομικά (ΑΠΘ),
  • Ορθόδοξη Θεολογία και Χριστιανικός Πολιτισμός (ΑΠΘ).

Από το 2017 διδάσκει στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ τα μαθήματα «Εισαγωγή στην Εκπόνηση Επιστημονικής Έρευνας» (υποχρεωτικό), «Διδακτική της Πολιτικής Παιδείας»«Εκπαιδευτικές Πρακτικές και Πολιτική» και «Νεανική Πολιτική Δράση και Σχολείο» (επιλογής). Έχει διδάξει κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, μεθοδολογία παιδαγωγικής έρευνας και διδακτική σε πολλά ελληνικά πανεπιστήμια (ΑΠΘ, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, ΕΑΠ, ΑΣΠΑΙΤΕ) και σε διεθνή ιδρύματα όπως το Beihang (Πεκίνο), Πανεπιστήμιο του Cairo, Cadi Ayyad (Μαρόκο), Chiba (Ιαπωνία), Uninter (Μεξικό), Πανεπιστήμιο του Namangan (Ουζμπεκιστάν), Adam University (Κιργιζιστάν) και Caucasus University (Γεωργία).

Είναι πολύγλωσσος, με γνώση Αγγλικών, Γαλλικών, Γερμανικών, Ιταλικών, Ισπανικών, Ρωσικών, Αραβικών, Περσικών και Τουρκικών. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν την εκπαιδευτική έρευνα, την κοινωνιολογία της εκπαίδευσης και την πολιτική κοινωνιολογία.

Δημοσιεύσεις και Συγγραφικό Έργο:
Έχει συγγράψει πάνω από 80 άρθρα (στα ελληνικά, αγγλικά και γερμανικά) και 10 βιβλία, μεταξύ των οποίων:
– Η αυτοαντίληψη των εφήβων και η διαμόρφωσή της: φύλο, οικογένεια, σχολική επίδοση, αυτοαντίληψη (Εκδ. Ζήτρος)
– Μία κοινωνιολογική θεώρηση του ρόλου του εκπαιδευτικού στη διδακτική πράξη (Εκδ. Κυριακίδη)
– Σχολείο, Πολιτική και Πολιτικοποίηση – Θεωρία και Έρευνα (Εκδ. Κυριακίδη)
– Πολιτική ανυπακοή και εκπαίδευση (Εκδ. Ζυγός)
– Η τέχνη ως έκφραση της πολιτικής: η περίπτωση του Richard Wagner (University Studio Press)
– Η πολιτική αγωγή στο διεθνές περιβάλλον (Εκδ. Μπαρμπουνάκης).

Μαθήματα
2018 - 2025

Εκπαιδευτικές Πρακτικές και Πολιτική (Προπτυχιακό)

2018 - 2025

Νεανική Πολιτική Δράση και Σχολείο (Προπτυχιακό)

2017 - 2025

Εισαγωγή στην Εκπόνηση Επιστημονικής Εργασίας (Προπτυχιακό)

2017 - 2025

Διδακτική της Πολιτικής Παιδείας (Προπτυχιακό)

Projects
zoom

https://authgr.zoom.us/j/8116180592?pwd=K2p1eWhOUEs3ZTZ4ejl0U0M0dno0Zz09