Ο Κώστας Τσούγκρας γεννήθηκε στο Βόλο το 1966. Σπούδασε πιάνο, ακορντεόν και θεωρητικά στο Ελληνικό Ωδείο (παράρτημα Βόλου) με τον Μπάμπη Κεχαΐδη, από όπου το 1982 πήρε πτυχίο ακορντεόν και το 1990 πτυχίο αρμονίας. Από το 1983 ως το 1987 σπούδασε στο Χημικό Τμήμα του ΑΠΘ, από όπου πήρε πτυχίο χημείας το 1987. Το ίδιο έτος ξεκίνησε τις σπουδές του στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Παράλληλα συνέχισε τις μουσικές σπουδές του στα ανώτερα θεωρητικά με πτυχίο αντίστιξης το 1992, πτυχίο φούγκας το 1994 και δίπλωμα σύνθεσης το 1998 (Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης, τάξη Χρ. Σαμαρά). Το 1993 εκπόνησε διπλωματική εργασία με τίτλο “Πολυκάναλη MIDI-εγγραφή με χρήση Η/Υ” στο εργαστήριο Μουσικής Τεχνολογίας του ΤΜΣ του ΑΠΘ και αποφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών. Το 2002 ολοκλήρωσε υπό την επίβλεψη του καθηγητή Δημ. Γιάννου την εκπόνηση της διδακτορικής του διατριβής με τίτλο “Γενετική Θεωρία της Τονικής Μουσικής και τροπικότητα – έρευνα με βάση την ανάλυση των ’44 κομματιών για πιάνο πάνω σε λαϊκούς ελληνικούς σκοπούς’ του Γιάννη Κωνσταντινίδη” στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ. Για την πρόοδο της διατριβής τιμήθηκε το 1998 με υποτροφία εις μνήμη του Γ. Α. Παπαϊωάννου. Η διατριβή εκδόθηκε το 2003 από τις εκδόσεις University Studio Press ως το πρώτο μέλος της “Βιβλιοθήκης Μουσικολογίας” (επιμέλεια Δ. Γιάννου) υπό τον τίτλο: “Τα 44 παιδικά κομμάτια του Γιάννη Κωνσταντινίδη – Ανάλυση με χρήση της Γενετικής Θεωρίας της Τονικής Μουσικής”. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σύνθεσης και ανάλυσης με τους: Χρ. Σαμαρά, Θ. Αντωνίου, Θ. Ρικάκη, Fr. Lerdahl, J. Kramer, Tr. Murail, EeroTarasti, κ.α. Το εαρινό εξάμηνο του 2000 παρακολούθησε με την ιδιότητα του research scholar μεταπτυχιακά μαθήματα και σεμινάρια σύνθεσης και ανάλυσης στο Μουσικό Τμήμα του Columbia University στη Νέα Υόρκη, όπου επίσης είχε στενή συνεργασία πάνω στην έρευνα της διδακτορικής του διατριβής με τον Dr Fred Lerdahl.
Εργάστηκε από το 1996 ως το 2004 ως ειδικός επιστήμονας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ. Το 2004 εξελέγη λέκτορας συστηματικής μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, το 2009 εξελίχθηκε σε επίκουρο καθηγητή, το 2013 μονιμοποιήθηκε, το 2016 εξελίχθηκε σε αναπληρωτή καθηγητή και το 2023 σε καθηγητή. Την περίοδο 2017-2020 ήταν αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος και την περίοδο 2020-2022 Πρόεδρος του Τμήματος. Έχει διδάξει μουσική ανάλυση, μεθοδολογία της μουσικής ανάλυσης, αρμονία, αναγεννησιακή και τονική αντίστιξη, στυλιστική σύνθεση και εισαγωγή στη μουσική του 20ου αιώνα, ενώ παράλληλα έχει ολοκληρώσει την επίβλεψη 3 διδακτορικών διατριβών, 1 μεταδιδακτορικής έρευνας και 40 διπλωματικών εργασιών. Επίσης, από το 2000 διδάσκει ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.
Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα είναι: μουσική θεωρία και ανάλυση, σύγχρονη μουσική, γνωστική ψυχολογία της μουσικής, υπολογιστικά μουσικά μοντέλα, κ.α. Το μουσικολογικό του έργο έχει παρουσιαστεί σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιευθεί σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά και συλλογικούς τόμους (Routledge, Grove Music Online, Springer, Musicae Scientiae, Music Perception, JNMR, Journal of Interdisciplinary Music Studies, Quaderni dell’ Istituto Liszt, Μουσικολογία, Πολυφωνία, κ.α.). Έχει συμμετάσχει στην οργάνωση διεθνών συνεδρίων, με σημαντικότερο το Joint ICMPC-ESCOM Conference 2012 (co-chair), το 30th Conference of the International Society for Music Education 2012 (ISME), το Joint AAWM5-FMA8 Conference 2018 (co-chair) και το IMS2022 conference τηςInternational Musicological Society (μέλος του program committee). Είναι μέλος της ESCOM, της Society of Music Theory, της Society for Music Analysis, κ.α. Από το 2004 ως το 2014 υπήρξε διευθυντής σύνταξης του περιοδικού της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση “Μουσικοπαιδαγωγικά”. Είναι peer-reviewer για σημαντικά ελληνικά και διεθνή περιοδικά και συνέδρια του χώρου. Έχει συμμετάσχει σε ελληνικά και διεθνή ερευνητικά προγράμματα, με σημαντικότερο το COINVENT (7th Framework Programme, “ConceptInventionTheory”, 2013-2016).
Συνθέτει από το 1992. Έργα του έχουν βραβευθεί σε διαγωνισμούς και έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό από καταξιωμένους μουσικούς ή σύνολα (Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Δημοτική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο, κουϊντέτο Αίολος, dissonART Ensemble, IdeeFixe Ensemble, Κουαρτέτο Αιμίλιος Ριάδης, Piandaemonium, Iowa Brass Quintet, Norrbotten NEO ensemble, κα). Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών από το 1999. Εκπροσώπησε την Ένωση ως προσκεκλημένος συνθέτης στα διεθνή φεστιβάλ της ISCM World Music Days το 2012 (Βέλγιο) και το 2019 (Εσθονία). Δώδεκα έργα του έχουν εκδοθεί δισκογραφικά, τρία πιανιστικά του έργα έχουν εκδοθεί σε βιβλίο, ενώ προετοιμάζεται η έκδοση μιας σειράς έργων του από την PANAS MUSIC.
Έχει εργαστεί ως ενορχηστρωτής για συναυλίες, δισκογραφία και φεστιβάλ, καθώς και ως μουσικός επιμελητής (Tonmeister) σε δισκογραφικές παραγωγές (ηχογράφηση-επεξεργασία έργων για πιάνο του Νίκου Σκαλκώτα από τον Γιώργο Χατζηνίκο, επιμέλεια παραγωγής του CD “Ελληνική Μουσική για Φλάουτο και Πιάνο” για την IRIDA CLASSICAL, κ.α.). Έχει συνεργαστεί επί σειρά ετών (από το 1990 ως σήμερα) με σημαντικούς εκπροσώπους της ελληνικής μουσικής (ελληνικό τραγούδι, οργανική μουσική, αυτοσχεδιαζόμενη μουσική, μουσική για θέατρο και κινηματογράφο, κλπ) ως εκτελεστής ακορντεόν ή πληκτροφόρων σε συναυλίες και στη δισκογραφία (έχει συμμετάσχει σε ηχογραφήσεις 52 δίσκων βινυλίου ή CD). Συνέπραξε πολλές φορές ως ακορντεονίστας με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και με την Δημοτική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Από το 2004 αποτελεί μέλος του Plaza Ensemble ως ακορντεονίστας και ενορχηστρωτής.
CV in English
Costas Tsougras was born in Volos in 1966. He studied piano, accordion and theory at the Hellenic Conservatory, from where he received accordion diploma in 1982 and harmony degree in 1990. From 1983 to 1987 he studied at the Chemistry Department of the Aristotle University of Thessaloniki, obtaining Bachelor in Chemistry in 1987. The same year he began his studies at the School of Music Studies of the Faculty of Fine Arts of the AUTH. At the same time, he continued his musical studies in advanced theory with degrees in counterpoint and fugue and diploma in composition in 1998 (New Conservatory of Thessaloniki, class of Chr. Samaras). In 1993 he graduated from the School of Music Studies. In 2002 he completed, with the supervision of Professor Demetre Yannou his doctoral thesis entitled “Generative Theory of Tonal Music and Modality – research based on the analysis of the ‘44 Greek miniatures for piano’ by Yannis Constantinidis” at the School of Music Studies of the AUTH. For the thesis he was awarded in 1998 with a scholarship in memory of Y. A. Papaioannou. The thesis was published in 2003 by University Studio Press as the first book of the “Library of Musicology” (edited by D. Yannou). He has attended composition and analysis seminars with: Chr. Samaras, T. Antoniou, T. Rikakis, Fr. Lerdahl, J. Kramer, Tr. Murail, Eero Tarasti, etc. In the spring semester of 2000, as a research scholar, he attended postgraduate courses and seminars in composition and analysis at the Music Department of Columbia University in New York, where he also had a close collaboration on his doctoral thesis research with Dr Fred Lerdahl.
In 2004 he was elected lecturer of systematic musicology at the School of Music Studies of the A.U.Th., in 2009 he became assistant professor, in 2016 associate professor and in 2023 full professor. In the period 2020-2022 he was the Chair of the School of Music. He has taught music analysis, methodology of music analysis, harmony, counterpoint, stylistic composition and introduction to 20th century music, while also completing the supervision of 3 PhD theses, 1 postdoctoral research and 40 diploma/master theses. Also, since 2000, he teaches advanced theory and composition at the State Conservatory of Thessaloniki.
His scientific interests are music theory and analysis, contemporary music, cognitive psychology of music, computational music models, etc. His musicological work has been presented at Greek and international conferences and has been published in Greek and international journals and collective volumes (Routledge, Grove Music Online, Springer, Bärenreiter, Musicae Scientiae, Music Perception, JNMR, Journal of Interdisciplinary Music Studies, Quaderni dell’ Istituto Liszt , Musicology, Polyphony, etc.). He has participated in the organization of international conferences, notably the Joint ICMPC-ESCOM Conference 2012 (co-chair), the 30th Conference of the International Society for Music Education 2012 (ISME), the Joint AAWM5-FMA8 Conference 2018 (co-chair) and the IMS2022 conference of the International Musicological Society (member of the program committee). He is a member of ESCOM, the Society of Music Theory, the Society for Music Analysis, etc. From 2004 to 2014 he was the editorial director of the magazine of the Greek Union for Music Education “Musical Pedagogics”. He is peer-reviewer for major Greek and international musicological journals and conferences in the field. He has participated in Greek and international research programs, notably COINVENT (7th Framework Programme, “ConceptInventionTheory”, 2013-2016).
He has been composing since 1992. His works have been awarded in competitions and have been presented in Greece and abroad by renowned musicians or ensembles (State Orchestra of Thessaloniki, Municipal Orchestra of Thessaloniki, Hellenic Contemporary Music Ensemble, New Hellenic Quartet, Aeolos wind quintet, dissonART Ensemble, IdeeFixe Ensemble, Emilios Quartet Riadis, Piandaemonium, Iowa Brass Quintet, Norrbotten NEO ensemble, etc.). He has been a member of the Union of Greek Musicians since 1999. He represented the Union as an invited composer at the ISCM World Music Days international festivals in 2012 (Belgium) and 2019 (Estonia). Twelve of his works have been published on disc, three of his piano works have been published, while the publication of a series of his works by PANAS MUSIC is being prepared.
He has worked as arranger for concerts, discography and festivals, as well as Tonmeister in record productions (recording-editing of works for piano by Nikos Skalkottas by George Hadjinikos, production/editing of the CD “Contemporary Greek Music for Flute and Piano” for IRIDA CLASSICAL, etc.). He has collaborated (from 1990 to the present day) with major Greek musicians of various genres (art or popular song, instrumental music, improvised music, music for theater and cinema, etc.) as an accordion or keyboard player in concerts and in discography (he has participated in 52 vinyl or CD recordings). He collaborated many times as an accordionist with the State Orchestra of Thessaloniki and with the Municipal Orchestra of Thessaloniki. Since 2004 he has been a member of the Plaza Ensemble as an accordionist and arranger.
Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Costas Tsougras, PhD Professor Systematic Musicology, Music Theory and Analysis School of Music Studies, Faculty of Fine Arts, Aristotle University of Thessaloniki
2310991803
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Σχολή Θετικών Επιστημών
Πτυχίο Χημείας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Σχολή Καλών Τεχνών
Πτυχίο Τμήματος Μουσικών Σπουδών (integrated master)
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Σχολή Καλών Τεχνών
Διδακτορικό Τμήματος Μουσικών Σπουδών
Ελληνικό Ωδείο Βόλου
τάξη Μπ. Κεχαΐδη
Πτυχίο Ακορντεόν, Πτυχίο Αρμονίας
Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης
τάξη Χρ. Σαμαρά
Πτυχίο Αντίστιξης, Πτυχίο Φούγκας, Δίπλωμα Σύνθεσης
Ο Κώστας Τσούγκρας γεννήθηκε στο Βόλο το 1966. Σπούδασε πιάνο, ακορντεόν και θεωρητικά στο Ελληνικό Ωδείο (παράρτημα Βόλου) με τον Μπάμπη Κεχαΐδη, από όπου το 1982 πήρε πτυχίο ακορντεόν και το 1990 πτυχίο αρμονίας. Από το 1983 ως το 1987 σπούδασε στο Χημικό Τμήμα του ΑΠΘ, από όπου πήρε πτυχίο χημείας το 1987. Το ίδιο έτος ξεκίνησε τις σπουδές του στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Παράλληλα συνέχισε τις μουσικές σπουδές του στα ανώτερα θεωρητικά με πτυχίο αντίστιξης το 1992, πτυχίο φούγκας το 1994 και δίπλωμα σύνθεσης το 1998 (Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης, τάξη Χρ. Σαμαρά). Το 1993 εκπόνησε διπλωματική εργασία με τίτλο “Πολυκάναλη MIDI-εγγραφή με χρήση Η/Υ” στο εργαστήριο Μουσικής Τεχνολογίας του ΤΜΣ του ΑΠΘ και αποφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών. Το 2002 ολοκλήρωσε υπό την επίβλεψη του καθηγητή Δημ. Γιάννου την εκπόνηση της διδακτορικής του διατριβής με τίτλο “Γενετική Θεωρία της Τονικής Μουσικής και τροπικότητα – έρευνα με βάση την ανάλυση των ’44 κομματιών για πιάνο πάνω σε λαϊκούς ελληνικούς σκοπούς’ του Γιάννη Κωνσταντινίδη” στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ. Για την πρόοδο της διατριβής τιμήθηκε το 1998 με υποτροφία εις μνήμη του Γ. Α. Παπαϊωάννου. Η διατριβή εκδόθηκε το 2003 από τις εκδόσεις University Studio Press ως το πρώτο μέλος της “Βιβλιοθήκης Μουσικολογίας” (επιμέλεια Δ. Γιάννου) υπό τον τίτλο: “Τα 44 παιδικά κομμάτια του Γιάννη Κωνσταντινίδη – Ανάλυση με χρήση της Γενετικής Θεωρίας της Τονικής Μουσικής”. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σύνθεσης και ανάλυσης με τους: Χρ. Σαμαρά, Θ. Αντωνίου, Θ. Ρικάκη, Fr. Lerdahl, J. Kramer, Tr. Murail, EeroTarasti, κ.α. Το εαρινό εξάμηνο του 2000 παρακολούθησε με την ιδιότητα του research scholar μεταπτυχιακά μαθήματα και σεμινάρια σύνθεσης και ανάλυσης στο Μουσικό Τμήμα του Columbia University στη Νέα Υόρκη, όπου επίσης είχε στενή συνεργασία πάνω στην έρευνα της διδακτορικής του διατριβής με τον Dr Fred Lerdahl.
Εργάστηκε από το 1996 ως το 2004 ως ειδικός επιστήμονας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ. Το 2004 εξελέγη λέκτορας συστηματικής μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, το 2009 εξελίχθηκε σε επίκουρο καθηγητή, το 2013 μονιμοποιήθηκε, το 2016 εξελίχθηκε σε αναπληρωτή καθηγητή και το 2023 σε καθηγητή. Την περίοδο 2017-2020 ήταν αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος και την περίοδο 2020-2022 Πρόεδρος του Τμήματος. Έχει διδάξει μουσική ανάλυση, μεθοδολογία της μουσικής ανάλυσης, αρμονία, αναγεννησιακή και τονική αντίστιξη, στυλιστική σύνθεση και εισαγωγή στη μουσική του 20ου αιώνα, ενώ παράλληλα έχει ολοκληρώσει την επίβλεψη 3 διδακτορικών διατριβών, 1 μεταδιδακτορικής έρευνας και 40 διπλωματικών εργασιών. Επίσης, από το 2000 διδάσκει ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.
Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα είναι: μουσική θεωρία και ανάλυση, σύγχρονη μουσική, γνωστική ψυχολογία της μουσικής, υπολογιστικά μουσικά μοντέλα, κ.α. Το μουσικολογικό του έργο έχει παρουσιαστεί σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιευθεί σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά και συλλογικούς τόμους (Routledge, Grove Music Online, Springer, Musicae Scientiae, Music Perception, JNMR, Journal of Interdisciplinary Music Studies, Quaderni dell’ Istituto Liszt, Μουσικολογία, Πολυφωνία, κ.α.). Έχει συμμετάσχει στην οργάνωση διεθνών συνεδρίων, με σημαντικότερο το Joint ICMPC-ESCOM Conference 2012 (co-chair), το 30th Conference of the International Society for Music Education 2012 (ISME), το Joint AAWM5-FMA8 Conference 2018 (co-chair) και το IMS2022 conference τηςInternational Musicological Society (μέλος του program committee). Είναι μέλος της ESCOM, της Society of Music Theory, της Society for Music Analysis, κ.α. Από το 2004 ως το 2014 υπήρξε διευθυντής σύνταξης του περιοδικού της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση “Μουσικοπαιδαγωγικά”. Είναι peer-reviewer για σημαντικά ελληνικά και διεθνή περιοδικά και συνέδρια του χώρου. Έχει συμμετάσχει σε ελληνικά και διεθνή ερευνητικά προγράμματα, με σημαντικότερο το COINVENT (7th Framework Programme, “ConceptInventionTheory”, 2013-2016).
Συνθέτει από το 1992. Έργα του έχουν βραβευθεί σε διαγωνισμούς και έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό από καταξιωμένους μουσικούς ή σύνολα (Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Δημοτική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο, κουϊντέτο Αίολος, dissonART Ensemble, IdeeFixe Ensemble, Κουαρτέτο Αιμίλιος Ριάδης, Piandaemonium, Iowa Brass Quintet, Norrbotten NEO ensemble, κα). Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών από το 1999. Εκπροσώπησε την Ένωση ως προσκεκλημένος συνθέτης στα διεθνή φεστιβάλ της ISCM World Music Days το 2012 (Βέλγιο) και το 2019 (Εσθονία). Δώδεκα έργα του έχουν εκδοθεί δισκογραφικά, τρία πιανιστικά του έργα έχουν εκδοθεί σε βιβλίο, ενώ προετοιμάζεται η έκδοση μιας σειράς έργων του από την PANAS MUSIC.
Έχει εργαστεί ως ενορχηστρωτής για συναυλίες, δισκογραφία και φεστιβάλ, καθώς και ως μουσικός επιμελητής (Tonmeister) σε δισκογραφικές παραγωγές (ηχογράφηση-επεξεργασία έργων για πιάνο του Νίκου Σκαλκώτα από τον Γιώργο Χατζηνίκο, επιμέλεια παραγωγής του CD “Ελληνική Μουσική για Φλάουτο και Πιάνο” για την IRIDA CLASSICAL, κ.α.). Έχει συνεργαστεί επί σειρά ετών (από το 1990 ως σήμερα) με σημαντικούς εκπροσώπους της ελληνικής μουσικής (ελληνικό τραγούδι, οργανική μουσική, αυτοσχεδιαζόμενη μουσική, μουσική για θέατρο και κινηματογράφο, κλπ) ως εκτελεστής ακορντεόν ή πληκτροφόρων σε συναυλίες και στη δισκογραφία (έχει συμμετάσχει σε ηχογραφήσεις 52 δίσκων βινυλίου ή CD). Συνέπραξε πολλές φορές ως ακορντεονίστας με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και με την Δημοτική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Από το 2004 αποτελεί μέλος του Plaza Ensemble ως ακορντεονίστας και ενορχηστρωτής.
CV in English
Costas Tsougras was born in Volos in 1966. He studied piano, accordion and theory at the Hellenic Conservatory, from where he received accordion diploma in 1982 and harmony degree in 1990. From 1983 to 1987 he studied at the Chemistry Department of the Aristotle University of Thessaloniki, obtaining Bachelor in Chemistry in 1987. The same year he began his studies at the School of Music Studies of the Faculty of Fine Arts of the AUTH. At the same time, he continued his musical studies in advanced theory with degrees in counterpoint and fugue and diploma in composition in 1998 (New Conservatory of Thessaloniki, class of Chr. Samaras). In 1993 he graduated from the School of Music Studies. In 2002 he completed, with the supervision of Professor Demetre Yannou his doctoral thesis entitled “Generative Theory of Tonal Music and Modality – research based on the analysis of the ‘44 Greek miniatures for piano’ by Yannis Constantinidis” at the School of Music Studies of the AUTH. For the thesis he was awarded in 1998 with a scholarship in memory of Y. A. Papaioannou. The thesis was published in 2003 by University Studio Press as the first book of the “Library of Musicology” (edited by D. Yannou). He has attended composition and analysis seminars with: Chr. Samaras, T. Antoniou, T. Rikakis, Fr. Lerdahl, J. Kramer, Tr. Murail, Eero Tarasti, etc. In the spring semester of 2000, as a research scholar, he attended postgraduate courses and seminars in composition and analysis at the Music Department of Columbia University in New York, where he also had a close collaboration on his doctoral thesis research with Dr Fred Lerdahl.
In 2004 he was elected lecturer of systematic musicology at the School of Music Studies of the A.U.Th., in 2009 he became assistant professor, in 2016 associate professor and in 2023 full professor. In the period 2020-2022 he was the Chair of the School of Music. He has taught music analysis, methodology of music analysis, harmony, counterpoint, stylistic composition and introduction to 20th century music, while also completing the supervision of 3 PhD theses, 1 postdoctoral research and 40 diploma/master theses. Also, since 2000, he teaches advanced theory and composition at the State Conservatory of Thessaloniki.
His scientific interests are music theory and analysis, contemporary music, cognitive psychology of music, computational music models, etc. His musicological work has been presented at Greek and international conferences and has been published in Greek and international journals and collective volumes (Routledge, Grove Music Online, Springer, Bärenreiter, Musicae Scientiae, Music Perception, JNMR, Journal of Interdisciplinary Music Studies, Quaderni dell’ Istituto Liszt , Musicology, Polyphony, etc.). He has participated in the organization of international conferences, notably the Joint ICMPC-ESCOM Conference 2012 (co-chair), the 30th Conference of the International Society for Music Education 2012 (ISME), the Joint AAWM5-FMA8 Conference 2018 (co-chair) and the IMS2022 conference of the International Musicological Society (member of the program committee). He is a member of ESCOM, the Society of Music Theory, the Society for Music Analysis, etc. From 2004 to 2014 he was the editorial director of the magazine of the Greek Union for Music Education “Musical Pedagogics”. He is peer-reviewer for major Greek and international musicological journals and conferences in the field. He has participated in Greek and international research programs, notably COINVENT (7th Framework Programme, “ConceptInventionTheory”, 2013-2016).
He has been composing since 1992. His works have been awarded in competitions and have been presented in Greece and abroad by renowned musicians or ensembles (State Orchestra of Thessaloniki, Municipal Orchestra of Thessaloniki, Hellenic Contemporary Music Ensemble, New Hellenic Quartet, Aeolos wind quintet, dissonART Ensemble, IdeeFixe Ensemble, Emilios Quartet Riadis, Piandaemonium, Iowa Brass Quintet, Norrbotten NEO ensemble, etc.). He has been a member of the Union of Greek Musicians since 1999. He represented the Union as an invited composer at the ISCM World Music Days international festivals in 2012 (Belgium) and 2019 (Estonia). Twelve of his works have been published on disc, three of his piano works have been published, while the publication of a series of his works by PANAS MUSIC is being prepared.
He has worked as arranger for concerts, discography and festivals, as well as Tonmeister in record productions (recording-editing of works for piano by Nikos Skalkottas by George Hadjinikos, production/editing of the CD “Contemporary Greek Music for Flute and Piano” for IRIDA CLASSICAL, etc.). He has collaborated (from 1990 to the present day) with major Greek musicians of various genres (art or popular song, instrumental music, improvised music, music for theater and cinema, etc.) as an accordion or keyboard player in concerts and in discography (he has participated in 52 vinyl or CD recordings). He collaborated many times as an accordionist with the State Orchestra of Thessaloniki and with the Municipal Orchestra of Thessaloniki. Since 2004 he has been a member of the Plaza Ensemble as an accordionist and arranger.
Μουσική Ανάλυση Ι (Προπτυχιακό)
Μουσική Ανάλυση ΙΙ (Προπτυχιακό)
Μεθοδολογία της Μουσικής Ανάλυσης Ι: Τονική Μουσική (Προπτυχιακό)
Μεθοδολογία της Μουσικής Ανάλυσης ΙΙ: Σύγχρονη Μουσική (Προπτυχιακό)
Στυλιστική Σύνθεση (Προπτυχιακό)
Αρμονία Ι και ΙΙ (Προπτυχιακό)
Τσούγκρας, Κ. (2003). Τα 44 παιδικά κομμάτια του Γιάννη Κωνσταντινίδη – Ανάλυση με χρήση της Γενετικής Θεωρίας της Τονικής Μουσικής. Θεσσαλονίκη, University Studio Press.
Το βιβλίο αποτελεί την έκδοση της διδακτορικής διατριβής με τίτλο “Γενετική Θεωρία της Τονικής Μουσικής και τροπικότητα – έρευνα με βάση την ανάλυση των ’44 κομματιών για πιάνο πάνω σε λαϊκούς ελληνικούς σκοπούς’ του Γιάννη Κωνσταντινίδη” (2002), που εκπονήθηκε στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ με επιβλέποντα τον καθηγ. Δ. Γιάννου. https://www.dropbox.com/s/ql8bk4kt9zqk7qx/Tsougras-PhD_dissertation_2002.pdf