Κωνσταντίνος

Τσούγκρας

Καθηγητής
Συστηματική Μουσικολογία, Μουσική θεωρία και ανάλυση
Σύντομο Βιογραφικό

Ο Κώστας Τσούγκρας γεννήθηκε στο Βόλο το 1966. Σπούδασε πιάνο, ακορντεόν και θεωρητικά στο Ελληνικό Ωδείο (παράρτημα Βόλου) με τον Μπάμπη Κεχαΐδη, από όπου το 1982 πήρε πτυχίο ακορντεόν και το 1990 πτυχίο αρμονίας. Από το 1983 ως το 1987 σπούδασε στο Χημικό Τμήμα του ΑΠΘ, από όπου πήρε πτυχίο χημείας το 1987. Το ίδιο έτος ξεκίνησε τις σπουδές του στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Παράλληλα συνέχισε τις μουσικές σπουδές του στα ανώτερα θεωρητικά με πτυχίο αντίστιξης το 1992, πτυχίο φούγκας το 1994 και δίπλωμα σύνθεσης το 1998 (Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης, τάξη Χρ. Σαμαρά). Το 1993 εκπόνησε διπλωματική εργασία με τίτλο “Πολυκάναλη MIDI-εγγραφή με χρήση Η/Υ” στο εργαστήριο Μουσικής Τεχνολογίας του ΤΜΣ του ΑΠΘ και αποφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών. Το 2002 ολοκλήρωσε υπό την επίβλεψη του καθηγητή Δημ. Γιάννου την εκπόνηση της διδακτορικής του διατριβής με τίτλο “Γενετική Θεωρία της Τονικής Μουσικής και τροπικότητα – έρευνα με βάση την ανάλυση των ’44 κομματιών για πιάνο πάνω σε λαϊκούς ελληνικούς σκοπούς’ του Γιάννη Κωνσταντινίδη” στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ. Για την πρόοδο της διατριβής τιμήθηκε το 1998 με υποτροφία εις μνήμη του Γ. Α. Παπαϊωάννου. Η διατριβή εκδόθηκε το 2003 από τις εκδόσεις University Studio Press ως το πρώτο μέλος της “Βιβλιοθήκης Μουσικολογίας” (επιμέλεια Δ. Γιάννου) υπό τον τίτλο: “Τα 44 παιδικά κομμάτια του Γιάννη Κωνσταντινίδη – Ανάλυση με χρήση της Γενετικής Θεωρίας της Τονικής Μουσικής”. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σύνθεσης και ανάλυσης με τους: Χρ. Σαμαρά, Θ. Αντωνίου, Θ. Ρικάκη, Fr. Lerdahl, J. Kramer, Tr. Murail, EeroTarasti, κ.α. Το εαρινό εξάμηνο του 2000 παρακολούθησε με την ιδιότητα του research scholar μεταπτυχιακά μαθήματα και σεμινάρια σύνθεσης και ανάλυσης στο Μουσικό Τμήμα του Columbia University στη Νέα Υόρκη, όπου επίσης είχε στενή συνεργασία πάνω στην έρευνα της διδακτορικής του διατριβής με τον Dr Fred Lerdahl.

Εργάστηκε από το 1996 ως το 2004 ως ειδικός επιστήμονας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ. Το 2004 εξελέγη λέκτορας συστηματικής μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, το 2009 εξελίχθηκε σε επίκουρο καθηγητή, το 2013 μονιμοποιήθηκε, το 2016 εξελίχθηκε σε αναπληρωτή καθηγητή και το 2023 σε καθηγητή. Την περίοδο 2017-2020 ήταν αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος και την περίοδο 2020-2022 Πρόεδρος του Τμήματος. Έχει διδάξει μουσική ανάλυση, μεθοδολογία της μουσικής ανάλυσης, αρμονία, αναγεννησιακή και τονική αντίστιξη, στυλιστική σύνθεση και εισαγωγή στη μουσική του 20ου αιώνα, ενώ παράλληλα έχει ολοκληρώσει την επίβλεψη 3 διδακτορικών διατριβών, 1 μεταδιδακτορικής έρευνας και 40 διπλωματικών εργασιών. Επίσης, από το 2000 διδάσκει ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.

Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα είναι: μουσική θεωρία και ανάλυση, σύγχρονη μουσική, γνωστική ψυχολογία της μουσικής, υπολογιστικά μουσικά μοντέλα, κ.α. Το μουσικολογικό του έργο έχει παρουσιαστεί σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιευθεί σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά και συλλογικούς τόμους (Routledge, Grove Music Online, Springer, Musicae Scientiae, Music Perception, JNMR, Journal of Interdisciplinary Music Studies, Quaderni dell’ Istituto Liszt, Μουσικολογία, Πολυφωνία, κ.α.). Έχει συμμετάσχει στην οργάνωση διεθνών συνεδρίων, με σημαντικότερο το Joint ICMPC-ESCOM Conference 2012 (co-chair), το 30th Conference of the International Society for Music Education 2012 (ISME), το Joint AAWM5-FMA8 Conference 2018 (co-chair) και το IMS2022 conference τηςInternational Musicological Society (μέλος του program committee). Είναι μέλος της ESCOM, της Society of Music Theory, της Society for Music Analysis, κ.α. Από το 2004 ως το 2014 υπήρξε διευθυντής σύνταξης του περιοδικού της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση “Μουσικοπαιδαγωγικά”. Είναι peer-reviewer για σημαντικά ελληνικά και διεθνή περιοδικά και συνέδρια του χώρου. Έχει συμμετάσχει σε ελληνικά και διεθνή ερευνητικά προγράμματα, με σημαντικότερο το COINVENT (7th Framework Programme, “ConceptInventionTheory”, 2013-2016).

Συνθέτει από το 1992. Έργα του έχουν βραβευθεί σε διαγωνισμούς και έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό από καταξιωμένους μουσικούς ή σύνολα (Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Δημοτική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο, κουϊντέτο Αίολος, dissonART Ensemble, IdeeFixe Ensemble, Κουαρτέτο Αιμίλιος Ριάδης, Piandaemonium, Iowa Brass Quintet, Norrbotten NEO ensemble, κα). Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών από το 1999. Εκπροσώπησε την Ένωση ως προσκεκλημένος συνθέτης στα διεθνή φεστιβάλ της ISCM World Music Days το 2012 (Βέλγιο) και το 2019 (Εσθονία). Δώδεκα έργα του έχουν εκδοθεί δισκογραφικά, τρία πιανιστικά του έργα έχουν εκδοθεί σε βιβλίο, ενώ προετοιμάζεται η έκδοση μιας σειράς έργων του από την PANAS MUSIC.

Έχει εργαστεί ως ενορχηστρωτής για συναυλίες, δισκογραφία και φεστιβάλ, καθώς και ως μουσικός επιμελητής (Tonmeister) σε δισκογραφικές παραγωγές (ηχογράφηση-επεξεργασία έργων για πιάνο του Νίκου Σκαλκώτα από τον Γιώργο Χατζηνίκο, επιμέλεια παραγωγής του CD “Ελληνική Μουσική για Φλάουτο και Πιάνο” για την IRIDA CLASSICAL, κ.α.). Έχει συνεργαστεί επί σειρά ετών (από το 1990 ως σήμερα) με σημαντικούς εκπροσώπους της ελληνικής μουσικής (ελληνικό τραγούδι, οργανική μουσική, αυτοσχεδιαζόμενη μουσική, μουσική για θέατρο και κινηματογράφο, κλπ) ως εκτελεστής ακορντεόν ή πληκτροφόρων σε συναυλίες και στη δισκογραφία (έχει συμμετάσχει σε ηχογραφήσεις 52 δίσκων βινυλίου ή CD). Συνέπραξε πολλές φορές ως ακορντεονίστας με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και με την Δημοτική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Από το 2004 αποτελεί μέλος του Plaza Ensemble ως ακορντεονίστας και ενορχηστρωτής.

CV in English

Costas Tsougras was born in Volos in 1966. He studied piano, accordion and theory at the Hellenic Conservatory, from where he received accordion diploma in 1982 and harmony degree in 1990. From 1983 to 1987 he studied at the Chemistry Department of the Aristotle University of Thessaloniki, obtaining Bachelor in Chemistry in 1987. The same year he began his studies at the School of Music Studies of the Faculty of Fine Arts of the AUTH. At the same time, he continued his musical studies in advanced theory with degrees in counterpoint and fugue and diploma in composition in 1998 (New Conservatory of Thessaloniki, class of Chr. Samaras). In 1993 he graduated from the School of Music Studies. In 2002 he completed, with the supervision of Professor Demetre Yannou his doctoral thesis entitled “Generative Theory of Tonal Music and Modality – research based on the analysis of the ‘44 Greek miniatures for piano’ by Yannis Constantinidis” at the School of Music Studies of the AUTH. For the thesis he was awarded in 1998 with a scholarship in memory of Y. A. Papaioannou. The thesis was published in 2003 by University Studio Press as the first book of the “Library of Musicology” (edited by D. Yannou). He has attended composition and analysis seminars with: Chr. Samaras, T. Antoniou, T. Rikakis, Fr. Lerdahl, J. Kramer, Tr. Murail, Eero Tarasti, etc. In the spring semester of 2000, as a research scholar, he attended postgraduate courses and seminars in composition and analysis at the Music Department of Columbia University in New York, where he also had a close collaboration on his doctoral thesis research with Dr Fred Lerdahl.

In 2004 he was elected lecturer of systematic musicology at the School of Music Studies of the A.U.Th., in 2009 he became assistant professor, in 2016 associate professor and in 2023 full professor. In the period 2020-2022 he was the Chair of the School of Music. He has taught music analysis, methodology of music analysis, harmony, counterpoint, stylistic composition and introduction to 20th century music, while also completing the supervision of 3 PhD theses, 1 postdoctoral research and 40 diploma/master theses. Also, since 2000, he teaches advanced theory and composition at the State Conservatory of Thessaloniki.

His scientific interests are music theory and analysis, contemporary music, cognitive psychology of music, computational music models, etc. His musicological work has been presented at Greek and international conferences and has been published in Greek and international journals and collective volumes (Routledge, Grove Music Online, Springer, Bärenreiter, Musicae Scientiae, Music Perception, JNMR, Journal of Interdisciplinary Music Studies, Quaderni dell’ Istituto Liszt , Musicology, Polyphony, etc.). He has participated in the organization of international conferences, notably the Joint ICMPC-ESCOM Conference 2012 (co-chair), the 30th Conference of the International Society for Music Education 2012 (ISME), the Joint AAWM5-FMA8 Conference 2018 (co-chair) and the IMS2022 conference of the International Musicological Society (member of the program committee). He is a member of ESCOM, the Society of Music Theory, the Society for Music Analysis, etc. From 2004 to 2014 he was the editorial director of the magazine of the Greek Union for Music Education “Musical Pedagogics”. He is peer-reviewer for major Greek and international musicological journals and conferences in the field. He has participated in Greek and international research programs, notably COINVENT (7th Framework Programme, “ConceptInventionTheory”, 2013-2016).

He has been composing since 1992. His works have been awarded in competitions and have been presented in Greece and abroad by renowned musicians or ensembles (State Orchestra of Thessaloniki, Municipal Orchestra of Thessaloniki, Hellenic Contemporary Music Ensemble, New Hellenic Quartet, Aeolos wind quintet, dissonART Ensemble, IdeeFixe Ensemble, Emilios Quartet Riadis, Piandaemonium, Iowa Brass Quintet, Norrbotten NEO ensemble, etc.). He has been a member of the Union of Greek Musicians since 1999. He represented the Union as an invited composer at the ISCM World Music Days international festivals in 2012 (Belgium) and 2019 (Estonia). Twelve of his works have been published on disc, three of his piano works have been published, while the publication of a series of his works by PANAS MUSIC is being prepared.

He has worked as arranger for concerts, discography and festivals, as well as Tonmeister in record productions (recording-editing of works for piano by Nikos Skalkottas by George Hadjinikos, production/editing of the CD “Contemporary Greek Music for Flute and Piano” for IRIDA CLASSICAL, etc.). He has collaborated (from 1990 to the present day) with major Greek musicians of various genres (art or popular song, instrumental music, improvised music, music for theater and cinema, etc.) as an accordion or keyboard player in concerts and in discography (he has participated in 52 vinyl or CD recordings). He collaborated many times as an accordionist with the State Orchestra of Thessaloniki and with the Municipal Orchestra of Thessaloniki. Since 2004 he has been a member of the Plaza Ensemble as an accordionist and arranger.

Βιογραφικό

Τμήμα Μουσικών Σπουδών

Costas Tsougras, PhD

Professor

Systematic Musicology, Music Theory and Analysis

School of Music Studies, Faculty of Fine Arts, Aristotle University of Thessaloniki

2310991803

Εκπαίδευση
1983 - 1987

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Σχολή Θετικών Επιστημών

Πτυχίο Χημείας

1987 - 1993

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Σχολή Καλών Τεχνών

Πτυχίο Τμήματος Μουσικών Σπουδών (integrated master)

1996 - 2002

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Σχολή Καλών Τεχνών

Διδακτορικό Τμήματος Μουσικών Σπουδών

1977 - 1990

Ελληνικό Ωδείο Βόλου

τάξη Μπ. Κεχαΐδη

Πτυχίο Ακορντεόν, Πτυχίο Αρμονίας

1990 - 1998

Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης

τάξη Χρ. Σαμαρά

Πτυχίο Αντίστιξης, Πτυχίο Φούγκας, Δίπλωμα Σύνθεσης

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
Συστηματική Μουσικολογία - Systematic Musicology Μουσική Θεωρία και Ανάλυση - Music Theory and Analysis Γνωστική Ψυχολογία της Μουσικής - Cognitive Psychology of Music Υπολογιστική Μουσικολογία - Computational Musicology Σύγχρονη Μουσική και Σύνθεση - Contemporary Music and Composition

Κωνσταντίνος

Τσούγκρας

Καθηγητής
Συστηματική Μουσικολογία, Μουσική θεωρία και ανάλυση
Σύντομο Βιογραφικό

Ο Κώστας Τσούγκρας γεννήθηκε στο Βόλο το 1966. Σπούδασε πιάνο, ακορντεόν και θεωρητικά στο Ελληνικό Ωδείο (παράρτημα Βόλου) με τον Μπάμπη Κεχαΐδη, από όπου το 1982 πήρε πτυχίο ακορντεόν και το 1990 πτυχίο αρμονίας. Από το 1983 ως το 1987 σπούδασε στο Χημικό Τμήμα του ΑΠΘ, από όπου πήρε πτυχίο χημείας το 1987. Το ίδιο έτος ξεκίνησε τις σπουδές του στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Παράλληλα συνέχισε τις μουσικές σπουδές του στα ανώτερα θεωρητικά με πτυχίο αντίστιξης το 1992, πτυχίο φούγκας το 1994 και δίπλωμα σύνθεσης το 1998 (Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης, τάξη Χρ. Σαμαρά). Το 1993 εκπόνησε διπλωματική εργασία με τίτλο “Πολυκάναλη MIDI-εγγραφή με χρήση Η/Υ” στο εργαστήριο Μουσικής Τεχνολογίας του ΤΜΣ του ΑΠΘ και αποφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών. Το 2002 ολοκλήρωσε υπό την επίβλεψη του καθηγητή Δημ. Γιάννου την εκπόνηση της διδακτορικής του διατριβής με τίτλο “Γενετική Θεωρία της Τονικής Μουσικής και τροπικότητα – έρευνα με βάση την ανάλυση των ’44 κομματιών για πιάνο πάνω σε λαϊκούς ελληνικούς σκοπούς’ του Γιάννη Κωνσταντινίδη” στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ. Για την πρόοδο της διατριβής τιμήθηκε το 1998 με υποτροφία εις μνήμη του Γ. Α. Παπαϊωάννου. Η διατριβή εκδόθηκε το 2003 από τις εκδόσεις University Studio Press ως το πρώτο μέλος της “Βιβλιοθήκης Μουσικολογίας” (επιμέλεια Δ. Γιάννου) υπό τον τίτλο: “Τα 44 παιδικά κομμάτια του Γιάννη Κωνσταντινίδη – Ανάλυση με χρήση της Γενετικής Θεωρίας της Τονικής Μουσικής”. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σύνθεσης και ανάλυσης με τους: Χρ. Σαμαρά, Θ. Αντωνίου, Θ. Ρικάκη, Fr. Lerdahl, J. Kramer, Tr. Murail, EeroTarasti, κ.α. Το εαρινό εξάμηνο του 2000 παρακολούθησε με την ιδιότητα του research scholar μεταπτυχιακά μαθήματα και σεμινάρια σύνθεσης και ανάλυσης στο Μουσικό Τμήμα του Columbia University στη Νέα Υόρκη, όπου επίσης είχε στενή συνεργασία πάνω στην έρευνα της διδακτορικής του διατριβής με τον Dr Fred Lerdahl.

Εργάστηκε από το 1996 ως το 2004 ως ειδικός επιστήμονας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ. Το 2004 εξελέγη λέκτορας συστηματικής μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, το 2009 εξελίχθηκε σε επίκουρο καθηγητή, το 2013 μονιμοποιήθηκε, το 2016 εξελίχθηκε σε αναπληρωτή καθηγητή και το 2023 σε καθηγητή. Την περίοδο 2017-2020 ήταν αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος και την περίοδο 2020-2022 Πρόεδρος του Τμήματος. Έχει διδάξει μουσική ανάλυση, μεθοδολογία της μουσικής ανάλυσης, αρμονία, αναγεννησιακή και τονική αντίστιξη, στυλιστική σύνθεση και εισαγωγή στη μουσική του 20ου αιώνα, ενώ παράλληλα έχει ολοκληρώσει την επίβλεψη 3 διδακτορικών διατριβών, 1 μεταδιδακτορικής έρευνας και 40 διπλωματικών εργασιών. Επίσης, από το 2000 διδάσκει ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.

Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα είναι: μουσική θεωρία και ανάλυση, σύγχρονη μουσική, γνωστική ψυχολογία της μουσικής, υπολογιστικά μουσικά μοντέλα, κ.α. Το μουσικολογικό του έργο έχει παρουσιαστεί σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιευθεί σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά και συλλογικούς τόμους (Routledge, Grove Music Online, Springer, Musicae Scientiae, Music Perception, JNMR, Journal of Interdisciplinary Music Studies, Quaderni dell’ Istituto Liszt, Μουσικολογία, Πολυφωνία, κ.α.). Έχει συμμετάσχει στην οργάνωση διεθνών συνεδρίων, με σημαντικότερο το Joint ICMPC-ESCOM Conference 2012 (co-chair), το 30th Conference of the International Society for Music Education 2012 (ISME), το Joint AAWM5-FMA8 Conference 2018 (co-chair) και το IMS2022 conference τηςInternational Musicological Society (μέλος του program committee). Είναι μέλος της ESCOM, της Society of Music Theory, της Society for Music Analysis, κ.α. Από το 2004 ως το 2014 υπήρξε διευθυντής σύνταξης του περιοδικού της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση “Μουσικοπαιδαγωγικά”. Είναι peer-reviewer για σημαντικά ελληνικά και διεθνή περιοδικά και συνέδρια του χώρου. Έχει συμμετάσχει σε ελληνικά και διεθνή ερευνητικά προγράμματα, με σημαντικότερο το COINVENT (7th Framework Programme, “ConceptInventionTheory”, 2013-2016).

Συνθέτει από το 1992. Έργα του έχουν βραβευθεί σε διαγωνισμούς και έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό από καταξιωμένους μουσικούς ή σύνολα (Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Δημοτική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο, κουϊντέτο Αίολος, dissonART Ensemble, IdeeFixe Ensemble, Κουαρτέτο Αιμίλιος Ριάδης, Piandaemonium, Iowa Brass Quintet, Norrbotten NEO ensemble, κα). Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών από το 1999. Εκπροσώπησε την Ένωση ως προσκεκλημένος συνθέτης στα διεθνή φεστιβάλ της ISCM World Music Days το 2012 (Βέλγιο) και το 2019 (Εσθονία). Δώδεκα έργα του έχουν εκδοθεί δισκογραφικά, τρία πιανιστικά του έργα έχουν εκδοθεί σε βιβλίο, ενώ προετοιμάζεται η έκδοση μιας σειράς έργων του από την PANAS MUSIC.

Έχει εργαστεί ως ενορχηστρωτής για συναυλίες, δισκογραφία και φεστιβάλ, καθώς και ως μουσικός επιμελητής (Tonmeister) σε δισκογραφικές παραγωγές (ηχογράφηση-επεξεργασία έργων για πιάνο του Νίκου Σκαλκώτα από τον Γιώργο Χατζηνίκο, επιμέλεια παραγωγής του CD “Ελληνική Μουσική για Φλάουτο και Πιάνο” για την IRIDA CLASSICAL, κ.α.). Έχει συνεργαστεί επί σειρά ετών (από το 1990 ως σήμερα) με σημαντικούς εκπροσώπους της ελληνικής μουσικής (ελληνικό τραγούδι, οργανική μουσική, αυτοσχεδιαζόμενη μουσική, μουσική για θέατρο και κινηματογράφο, κλπ) ως εκτελεστής ακορντεόν ή πληκτροφόρων σε συναυλίες και στη δισκογραφία (έχει συμμετάσχει σε ηχογραφήσεις 52 δίσκων βινυλίου ή CD). Συνέπραξε πολλές φορές ως ακορντεονίστας με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και με την Δημοτική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Από το 2004 αποτελεί μέλος του Plaza Ensemble ως ακορντεονίστας και ενορχηστρωτής.

CV in English

Costas Tsougras was born in Volos in 1966. He studied piano, accordion and theory at the Hellenic Conservatory, from where he received accordion diploma in 1982 and harmony degree in 1990. From 1983 to 1987 he studied at the Chemistry Department of the Aristotle University of Thessaloniki, obtaining Bachelor in Chemistry in 1987. The same year he began his studies at the School of Music Studies of the Faculty of Fine Arts of the AUTH. At the same time, he continued his musical studies in advanced theory with degrees in counterpoint and fugue and diploma in composition in 1998 (New Conservatory of Thessaloniki, class of Chr. Samaras). In 1993 he graduated from the School of Music Studies. In 2002 he completed, with the supervision of Professor Demetre Yannou his doctoral thesis entitled “Generative Theory of Tonal Music and Modality – research based on the analysis of the ‘44 Greek miniatures for piano’ by Yannis Constantinidis” at the School of Music Studies of the AUTH. For the thesis he was awarded in 1998 with a scholarship in memory of Y. A. Papaioannou. The thesis was published in 2003 by University Studio Press as the first book of the “Library of Musicology” (edited by D. Yannou). He has attended composition and analysis seminars with: Chr. Samaras, T. Antoniou, T. Rikakis, Fr. Lerdahl, J. Kramer, Tr. Murail, Eero Tarasti, etc. In the spring semester of 2000, as a research scholar, he attended postgraduate courses and seminars in composition and analysis at the Music Department of Columbia University in New York, where he also had a close collaboration on his doctoral thesis research with Dr Fred Lerdahl.

In 2004 he was elected lecturer of systematic musicology at the School of Music Studies of the A.U.Th., in 2009 he became assistant professor, in 2016 associate professor and in 2023 full professor. In the period 2020-2022 he was the Chair of the School of Music. He has taught music analysis, methodology of music analysis, harmony, counterpoint, stylistic composition and introduction to 20th century music, while also completing the supervision of 3 PhD theses, 1 postdoctoral research and 40 diploma/master theses. Also, since 2000, he teaches advanced theory and composition at the State Conservatory of Thessaloniki.

His scientific interests are music theory and analysis, contemporary music, cognitive psychology of music, computational music models, etc. His musicological work has been presented at Greek and international conferences and has been published in Greek and international journals and collective volumes (Routledge, Grove Music Online, Springer, Bärenreiter, Musicae Scientiae, Music Perception, JNMR, Journal of Interdisciplinary Music Studies, Quaderni dell’ Istituto Liszt , Musicology, Polyphony, etc.). He has participated in the organization of international conferences, notably the Joint ICMPC-ESCOM Conference 2012 (co-chair), the 30th Conference of the International Society for Music Education 2012 (ISME), the Joint AAWM5-FMA8 Conference 2018 (co-chair) and the IMS2022 conference of the International Musicological Society (member of the program committee). He is a member of ESCOM, the Society of Music Theory, the Society for Music Analysis, etc. From 2004 to 2014 he was the editorial director of the magazine of the Greek Union for Music Education “Musical Pedagogics”. He is peer-reviewer for major Greek and international musicological journals and conferences in the field. He has participated in Greek and international research programs, notably COINVENT (7th Framework Programme, “ConceptInventionTheory”, 2013-2016).

He has been composing since 1992. His works have been awarded in competitions and have been presented in Greece and abroad by renowned musicians or ensembles (State Orchestra of Thessaloniki, Municipal Orchestra of Thessaloniki, Hellenic Contemporary Music Ensemble, New Hellenic Quartet, Aeolos wind quintet, dissonART Ensemble, IdeeFixe Ensemble, Emilios Quartet Riadis, Piandaemonium, Iowa Brass Quintet, Norrbotten NEO ensemble, etc.). He has been a member of the Union of Greek Musicians since 1999. He represented the Union as an invited composer at the ISCM World Music Days international festivals in 2012 (Belgium) and 2019 (Estonia). Twelve of his works have been published on disc, three of his piano works have been published, while the publication of a series of his works by PANAS MUSIC is being prepared.

He has worked as arranger for concerts, discography and festivals, as well as Tonmeister in record productions (recording-editing of works for piano by Nikos Skalkottas by George Hadjinikos, production/editing of the CD “Contemporary Greek Music for Flute and Piano” for IRIDA CLASSICAL, etc.). He has collaborated (from 1990 to the present day) with major Greek musicians of various genres (art or popular song, instrumental music, improvised music, music for theater and cinema, etc.) as an accordion or keyboard player in concerts and in discography (he has participated in 52 vinyl or CD recordings). He collaborated many times as an accordionist with the State Orchestra of Thessaloniki and with the Municipal Orchestra of Thessaloniki. Since 2004 he has been a member of the Plaza Ensemble as an accordionist and arranger.

Βιογραφικό

Μαθήματα
2004 - 2024

Μουσική Ανάλυση Ι (Προπτυχιακό)

2004 - 2024

Μουσική Ανάλυση ΙΙ (Προπτυχιακό)

2006 - 2024

Μεθοδολογία της Μουσικής Ανάλυσης Ι: Τονική Μουσική (Προπτυχιακό)

2006 - 2024

Μεθοδολογία της Μουσικής Ανάλυσης ΙΙ: Σύγχρονη Μουσική (Προπτυχιακό)

2008 - 2024

Στυλιστική Σύνθεση (Προπτυχιακό)

1996 - 2004

Αρμονία Ι και ΙΙ (Προπτυχιακό)

Βιβλία - Books

Τσούγκρας, Κ. (2003). Τα 44 παιδικά κομμάτια του Γιάννη Κωνσταντινίδη – Ανάλυση με χρήση της Γενετικής Θεωρίας της Τονικής Μουσικής. Θεσσαλονίκη, University Studio Press.

Το βιβλίο αποτελεί την έκδοση της διδακτορικής διατριβής με τίτλο “Γενετική Θεωρία της Τονικής Μουσικής και τροπικότητα – έρευνα με βάση την ανάλυση των ’44 κομματιών για πιάνο πάνω σε λαϊκούς ελληνικούς σκοπούς’ του Γιάννη Κωνσταντινίδη” (2002), που εκπονήθηκε στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ με επιβλέποντα τον καθηγ. Δ. Γιάννου. https://www.dropbox.com/s/ql8bk4kt9zqk7qx/Tsougras-PhD_dissertation_2002.pdf

Κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους - Chapters in collective volumes
  • Τσούγκρας, Κ. (2008). “Λειτουργική Αρμονία: Εισαγωγή στο θεωρητικό της υπόβαθρο και στη σημειογραφία της“. Στο συλλογικό τόμο Σχολική Μουσική Εκπαίδευση: Ζητήματα σχεδιασμού, μεθοδολογίας και εφαρμογών, έκδοση της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (EEME), σ. 207-216. https://www.dropbox.com/s/hoio6iol1a0qjvz/2008_Tsougras-Functional_harmony-EEME-collective_volume.pdf
  • Τσούγκρας, Κ. (2010). “H τροπικότητα στην ευρωπαϊκή μουσική του 20ου αιώνα“. Στο συλλογικό τόμο Mουσική (και) Θεωρία, σ. 72-91. Άρτα, Εκδόσεις Tμήματος Λαϊκής και Παραδοσιακής Mουσικής, TEI Hπείρου. https://www.dropbox.com/s/lio0zwvs9iblnq8/2010_Tsougras-Modality-Music_and_Theory-TEI_Epirus.pdf
  • Tsougras, C. (2015). “Liaropoulos, Panayiotis”; “Nikitas, Kostas”; “Paraskevas, Apostolos”. New entries in Grove Music Online. New York, Oxford University Press. [www.oxfordmusiconline.com]
  • Tsougras, C. (2015) “Ioannidis, Yannis”; “Vlachopoulos, Yannis”. Updated entries in Grove Music Online (initial entries by G. Leotsakos). New York, Oxford University Press. [www.oxfordmusiconline.com]
  • Kaliakatsos-Papakostas, M., Zacharakis, A., Tsougras, C., Cambouropoulos, E. (2016). “Modelling Cadence Perception Via Musical Parameter Tuning to Perceptual Data“. In Artificial Intelligence Applications and Innovations (Iliadis, L. and Maglogiannis, I., eds), Springer, p. 552-561. https://www.dropbox.com/s/w23udfb6vf6t712/2016_Kaliakatsos_et_al-Cadence_perception-AIAI2016_proceedings-Springer_p.552-561.pdf
  • Kaliakatsos-Papakostas, M., Makris, D., Zacharakis, A., Tsougras, C., and Cambouropoulos, E. (2016). “Learning and Blending Harmonies in the Context of a Melodic Harmonisation Assistant“. In Artificial Intelligence Applications and Innovations (Iliadis, L. and Maglogiannis, I., eds), Springer, p. 520-527. https://www.dropbox.com/s/497u6hsy4lelwxu/2016_Kaliakatsos_et_al-Blending_harmonies-AIAI2016_proceedings-Springer_p.520-527.pdf
  • Τσούγκρας, Κ. (2019). “Εισαγωγή στη μουσική ανάλυση και στη μεθοδολογία της“. Στο Εισαγωγή στη Μουσικολογία, επιμ. Ε. Νίκα-Σαμψών. Θεσσαλονίκη, University Studio Press, σ. 171-191. https://www.dropbox.com/s/1rb1wrlag5nwxka/2019_Tsougras-Introduction_to_musicology-Music_Analysis_p.171-191.pdf
  • Tsougras, C. (2022). “Applying the Generative Theory of Tonal Music to world music idioms: An analytical approach to the polyphonic singing of Epirus“. In Trends in World Music Analysis, edited by Lawrence Shuster, Somangshu Mukherji, Noé Dinnerstein. New York, Routledge, p. 260-282. https://www.dropbox.com/s/ygqka2kvqmnjjg2/2022_Tsougras-Applying_the_GTTM_to_world_music_idioms-TWMA_p.260-282.pdf
  • Tsougras, C., Cambouropoulos, E., (under publication). “Musikalische Textur, Stimme und auditorisches Streaming“. In Handbuch Plurale Analyse – Methodenvielfalt in der Musikanalyse, edited by Oliver Schwab-Felisch, Jan Philipp Sprick and Christian Thorau. Berlin, Bärenreiter & Metzler.
Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά - Articles in scientific journals
Άρθρα σε πρακτικά συνεδρίων - Articles in conference proceedings
Έργα για ορχήστρα ή μεγάλα οργανικά σύνολα - Works for orchestra or large instrumental ensembles
  • Συνειρμοί“, για μεγάλη ορχήστρα (1998). Α’ εκτέλεση σε διασκευή για μικρότερη σύνθεση ορχήστρας: 16-12-1998, Αίθουσα Τελετών ΑΠΘ, Δημοτική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, διευθ. Χρήστος Μητσάκης. Α’ εκτέλεση με πλήρη σύνθεση ορχήστρας: 7-11-2004, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, διευθ. Κάρολος Τρικολίδης.
  • Έξι οργανικές μινιατούρες για δώδεκα εκτελεστές” (2008) για ορχήστρα δωματίου (Fl, Ob, Cl, Fg, Hn, Trb, Perc, Vln1, Vln2, Vla, Vlc, Cb), παραγγελία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Α’ εκτέλεση: 13-5-2008, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, διευθ. Θ. Αντωνίου.
  • Cadere” για 12 πιανίστες σε 6 πιάνα [για το σύνολο Piandaemonium] (2013). Α’ εκτέλεση: 27-11-2013, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Piandaemonium. Άλλες εκτελέσεις: 29-11-2013, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Piandaemonium. 13&14-12-2014, Αίθουσα συναυλιών Δημοτικού Ωδείου Λάρισας.
  • Lament for George” (2015) για ορχήστρα, αφιερωμένο στην μνήμη του Γιώργου Χατζηνίκου. Α’ εκτέλεση: 23-1-2016, Αίθουσα “Σόλων Μιχαηλίδης” της ΚΟΘ, Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης, διευθ. Δήμος Φωτιάδης.
Έργα μουσικής δωματίου - Chamber music works
  • Τρίο για βιολί, τσέλο και πιάνο” (1992). Α’ εκτέλεση: 12-8-1992, Βερτίσκος, Στέλιος Τσακαλίδης: βιολί, Χριστίνα Σιδηροπούλου: πιάνο, Γιάννης Στέφος: τσέλο. Άλλες εκτελέσεις: 20-12-1992, Αμφιθέατρο ΤΜΣ, Αντώνης Σουσάμογλου: βιολί, Γιάννης Στέφος: τσέλο, Χρυσή Παρπαρά: πιάνο
  • Μεταστροφή” για κουϊντέτο χάλκινων πνευστών (1995-1996 και σε αναθεωρημένη μορφή 2001). Α’ εκτέλεση (αρχική μορφή): 5-4-1998, Clapp Recital Hall, Iowa University, Iowa Brass Quintet. Άλλες εκτελέσεις (αναθεωρημένη μορφή): 13-5-2002, Ελληνοαμερικανική Ένωση, Αθήνα, Σύνολο χάλκινων πνευστών του Δήμου Αθηναίων, διευθ. Θανάσης Ζέρβας
  • Κουαρτέτο εγχόρδων αρ. 1” (1997) (ανάθεση του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών). Α’ εκτέλεση: 16-10-1999, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Κουαρτέτο Πατρών. Άλλες εκτελέσεις: 1-11-2007, 42α Δημήτρια, θέατρο “Άνετον”, Θεσσαλονίκη, κουαρτέτο εγχόρδων αποτελούμενο από τους: Θ. Πατσαλίδη, Ομ. Γιαβρούμη, Δ. Δελφινόπουλο, Β. Δάβαρη. 14-5-2014, Ελληνικές Μουσικές Γιορτές 2014, Αίθουσα συναυλιών Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, Κουαρτέτο “Αιμίλιος Ριάδης” (Ανδρέας Παπανικολάου, Δημήτρης Χανδράκης, Χαρά Σειρά, Λίλα Μανώλα)
  • Ντούο για φλάουτο και πιάνο” (2002). Tο έργο περιλαμβάνεται στο CD “Σύγχρονη Eλληνική Mουσική για Φλάουτο και Πιάνο” της IRIDA CLASSICAL (2008), Nίκος Δημόπουλος: φλάουτο, Δημήτρης Δημόπουλος: πιάνο. Το CD βραβεύτηκε το 2009 από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών. Α’ εκτέλεση: 4-4-2004, Δημοτικό Θέατρο Λαμίας (συμμετοχή στο 2ο διαγωνισμό σύνθεσης των χωρών της Μεσογείου υπό την οργάνωση του “Κέντρου Μεσογειακής Μουσικής”, πήρε το τρίτο βραβείο), Νίκος Νικόπουλος: φλάουτο, Λητώ Θώμου: πιάνο. Άλλες εκτελέσεις: 9-8-2004, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Θεσσαλονίκη (συναυλία στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων 2004), Νίκος Δημόπουλος: φλάουτο, Δημήτρης Δημόπουλος: πιάνο. 1-11-2007, Θέατρο “Άνετον”, Θεσσαλονίκη, 42α Δημήτρια, Νίκος Δημόπουλος: φλάουτο, Δημήτρης Δημόπουλος: πιάνο. 8-3-2012, Goethe Institute, Αθήνα, Iwona Glinka-Ανδρέας Ζαφειρόπουλος.
  • Κουαρτέτο εγχόρδων αρ. 2” (2003) (ανάθεση του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών). Α’ εκτέλεση: 5-3-2004, Μέγαρο Μουσικών Αθηνών, μέλη της Καμεράτας, διεύθ. Θόδωρος Αντωνίου. Άλλες εκτελέσεις: 15-12-2005, 3ο Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου, EXPO Athens, Modern Quartet, απέσπασε ένα από τα δύο ισότιμα βραβεία του διαγωνισμού. 1-11-2007, 42α Δημήτρια, θέατρο “Άνετον”, Θεσσαλονίκη, κουαρτέτο εγχόρδων αποτελούμενο από τους: Θ. Πατσαλίδη, Ομ. Γιαβρούμη, Δ. Δελφινόπουλο, Β. Δάβαρη. 6-4-2009, Eλληνικές Mουσικές Γιορτές, Mέγαρο Mουσικής Aθηνών, Nέο Eλληνικό Kουαρτέτο.
  • Τρίπτυχο” για βιόλα και πιάνο (2004). Α’ εκτέλεση: 15-12-2004, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Δελφινόπουλος: βιόλα, Νίκος Ζαφρανάς: πιάνο. Άλλες εκτελέσεις: 1-11-2007, 42α Δημήτρια, θέατρο “Άνετον”, Θεσσαλονίκη, Δ. Δελφινόπουλος, Ν. Ζαφρανάς.
  • Μπαλάντα” για άλτο σαξόφωνο και πιάνο (2005). Το έργο συμπεριλαμβάνεται στο CD με τίτλο “Συνθέτες και ερμηνευτές του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης”, έκδοση Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης (2009), Θεόφιλος Σωτηριάδης: σαξόφωνο, Νίκος Κυριόσογλου: πιάνο. Α’ εκτέλεση: 11-5-2005, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Θεόφιλος Σωτηριάδης: σαξόφωνο, Χρήστος Νούλης: πιάνο. Άλλες εκτελέσεις: 21-3-2007, Mήνας Eλλήνων Συνθετών, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Γιώργος Λιγερίδης: σαξόφωνο, Ευτυχία Βενιωτά: πιάνο. Iούνιος 2008, Kρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, δίπλωμα σαξοφώνου του Nίκου Δημηνάκη, Νίκος Δημηνάκης: σαξόφωνο, Ρέα Κούγκα: πιάνο. 22-2-2013, Δημοτικό Ωδείο Κοζάνης, Νίκος Δημηνάκης: σαξόφωνο, Βασιλική Ζλάτκου: πιάνο. 23-2-2020, Michigan State University, Kendra Wheeler.
  • Quasi uno Tango” για Tango Quartet (ακορντεόν, βιολί, πιάνο, κοντραμπάσο) (2005). Α’ εκτέλεση: 14-12-2005, Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Θεσσαλονίκη, Tangos a Cuatro. Άλλες εκτελέσεις: 22-9-2006, Athens American College, Plaza Ensemble (Κ. Τσούγκρας: ακορντεόν, Θ, Μπιλιλής: πιάνο, Α. Αρχοντής: βιολί, Γ. Πολυμενέρης: μπάσο). 23-10-2006, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Plaza Ensemble. 11-2-2009, Δημοτικό Θέατρο Θέρμης, Plaza Ensemble. 14-3-2010, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Plaza Ensemble. 10-5-2015, Κύκλος Μουσικής Δωματίου “Κυριακάτικα Πρωινά” της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, Plaza Ensemble. 2016, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (αίθ. Αιμ. Ριάδης), Plaza Ensemble. 2022, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (αίθ. Δ. Μητρόπουλος), Plaza Ensemble.
  • Οκτέτο” για φλάουτο, κλαρινέτο, βιμπράφωνο, 2 βιολιά, βιόλα, τσέλο και κοντραμπάσο (2006) (ανάθεση του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης). Α’ εκτέλεση: 4-12-2006, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, DissonArt Ensemble, διευθ. Νίκος Αθηναίος. Άλλες εκτελέσεις: 25-1-2008, Μουσείο Μπενάκη (οδού Πειραιώς), μέλη της ΚΟΑ, διευθ. Άλκης Παναγιωτόπουλος. 30-3-2011, Δημοτικό Θέατρο Θέρμης, Idée Fixe Ensemble, διευθ. Δ. Δημόπουλος.
  • Τέσσερα κομμάτια για κλαρινέτο και πιάνο” (2007). Α’ εκτέλεση: 8-5-2007, Αίθουσα συναυλιών Ωδείου Φίλιππος Νάκας Θεσσαλονίκης, Οδυσσέας Καρύδης: κλαρινέτο, Φανή Καραγιάννη: πιάνο. Άλλες εκτελέσεις: 1-11-2007, 42α Δημήτρια, θέατρο “Άνετον”, Θεσσαλονίκη, Οδ. Καρύδης, Φ. Καραγιάννη. Mάρτιος 2009, Mήνας Eλλήνων Συνθετών, Aρχ. Mουσείο Θεσ/νίκης, Γ. Kαζίκος, Tρ. Λώττης. 2-4-2012, Αίθουσα συναυλιών Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, Οδ. Καρύδης, Φ. Καραγιάννη. 25-7-2012, Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Θεσσαλονίκη, Οδ. Καρύδης, Φ. Καραγιάννη. 17-2-2014, Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Οδ. Καρύδης, Φ. Καραγιάννη. 13-10-2015, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (Ελληνικές Μουσικές Γιορτές 2015), Οδ. Καρύδης, Φ. Καραγιάννη. 12-6-2015, Αίθουσα “Παρνασσός”, Αθήνα (Ελληνικές Μουσικές Γιορτές 2015), Οδ. Καρύδης, Φ. Καραγιάννη.
  • Εμμονές” για τσέλο και πιάνο (2010). Α’ εκτέλεση: 6-11-2010, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, εκτελέστηκε ως επιβεβλημένο έργο από όλους τους συμμετέχοντες του πανελλήνιου διαγωνισμού τσέλου του καλλιτεχνικού οργανισμού ΤΕΧΝΗ. Άλλες εκτελέσεις: 10-6-2011, Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, μέρος του προγράμματος για πτυχιακές εξετάσεις τσέλου, Αριάδνη Πόλκα, Νίκος Κυριόσογλου. 14-11-2011, Αίθουσα Παρνασσός, Αθήνα, μέρος του προγράμματος συναυλιών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, Ήβη Παπαθανασίου (τσέλο), Κώστας Χάρδας (πιάνο). 28-3-2012, Αίθουσα συναυλιών Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, Άγγελος Λιακάκης (τσέλο), Τίτος Γουβέλης (πιάνο). 2-7-2013, Das Haus der Wissenschaft, Bremen, Germany, Lisa Malinksi (cello), Mario Grabosch (piano). 23-7-2014, 15ο Φεστιβάλ Γιάννη Α. Παπαϊωάννου, Θέατρο ΟΣΚΑΡ, Καβάλα, Ήβη Παπαθανασίου, Κώστας Χάρδας. 26-2-2024, Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Θεσσαλονίκη, Αθανάσιος Παπαδημητρίου (πιάνο), Χρήστος Χατζηναθαναήλ (τσέλο).
  • Στη σκιά της Πεταλούδας” για αφηγητή, πιάνο, βιολί, κλαρινέτο, σαξόφωνο, κοντραμπάσο [πάνω σε κείμενα του Ισίδωρου Ζουργού, βασισμένο στο X-Gestures του Λεόντιου Χατζηλεοντιάδη] (2012). Α’ εκτέλεση: 10-12-2012, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Λ. Τότσιου, Δ. Χανδράκης, Α. Σταυρίδης, Θ. Σωτηριάδης, Γ. Χατζής.
  • Διαθέσεις” για βιολί και πιάνο (2014). Α΄ εκτέλεση: 30-4-2014, Αίθουσα Τελετών Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, Δημήτρης Χανδράκης (βιολί), Κατερίνα Σακέτα (πιάνο). Άλλες εκτελέσεις: 12-2-2017, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Κώστας Παυλάκος (βιολί), Χριστίνα Κατίδου (πιάνο).
  • Monogramsγια κλαρινέτο, τσέλο και πιάνο (2017). Α’ εκτέλεση: 5-11-2017, Αίθουσα “Σόλων Μιχαηλίδης” της ΚΟΘ, Trio Inlirion (Ο. Καρύδης, D. Gudimov, Φ. Καραγιάννη). Άλλες εκτελέσεις: 3-5-2019, Esthonian National Opera, Tallinn, Norrbotten NEO Ensemble (ISCM World Music Days 2019).
  • “Πέντε θραύσματα του φθινοπώρου” για κουϊντέτο πνευστών (2024) [ανάθεση από το κουϊντέτο πνευστών Αίολος]. Α΄ εκτέλεση: 18-2-2024, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, αίθ. Αιμίλιος Ριάδης, κουϊντέτο πνευστών Αίολος (Γιάννης Τσελίκας, Άγγελος Πολίτης, Βαγγέλης Σταθουλόπουλος, Σπύρος Κάκος, Γιώργος Φαρούγγιας).
Σολιστικά έργα - Solo works
  • Εξαΰλωση” για σόλο τσέλο (1994). Α’ εκτέλεση: 28-5-1995, Αίθουσα Συναυλιών ΝΩΘ, Δημήτρης Γκιουζελγιάννης. Άλλες εκτελέσεις: 19-4-2003, Μουσείο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Οργάνων, Ήβη Παπαθανασίου.
  • 12 Παραλλαγές” για σόλο πιάνο (1995). Το έργο συμπεριλαμβάνεται στο CD του Uwe Matschke “Piano Works” (με έργα Bach, Liszt, Τσούγκρα) που εκδόθηκε το 2011 από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Α’ εκτέλεση: 10-2-2000, Institut für Neue Musik, Weimar, Uwe Matschke. Άλλες εκτελέσεις: 21-2-2000, Ινστιτούτο Goethe, Αθήνα, Uwe Matschke. 20-11-2001, Αίθουσα Τελετών Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Uwe Matschke. 20-6-2002, Μουσείο Ν.Κ. Ρέριχ, Μόσχα, Uwe Matschke. Σειρά ρεσιτάλ πιάνου του Κωνσταντίνου Δεστούνη το 2018 και το 2019 στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Ωδείο Αθηνών, Τρίτο Πρόγραμμα ΕΡΤ, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, φεστιβάλ ppIANISSIMO, Sofia, φεστιβάλ PERCEPTION, APT Gallery, London, κ.α.).
  • Παρτίτα” για σόλο φαγκότο ή σόλο κλαρινέτο (1998). Α’ εκτέλεση: 19-4-2003, Μουσείο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Οργάνων, Γραμμένος Χαλκιάς (κλαρινέτο). Άλλες εκτελέσεις: 20-6-2003, Αίθουσα Συναυλιών Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπαλιάκας (το έργο αποτέλεσε μέρος διπλωματικών εξετάσεων κλαρινέτου). 26-4-2004, Καλλιτεχνικό Εντευκτήριο, Θεσσαλονίκη, Οδυσσέας Καρύδης (κλαρινέτο). 14-5-2004, Clara Wieck-Schumann-Saal, Βιέννη, Denitsa Laffchieva (κλαρινέτο). Σεπτέμβριος 2003, Gaudeamus Festival, Amsterdam, Stefanie Liedke (φαγκότο). 1-11-2007, θέατρο “Άνετον”, Θεσσαλονίκη, 42α Δημήτρια, Οδ. Καρύδης (κλαρινέτο). 24-6-2023, Αίθουσα Τελετών ΠΑΜΑΚ, Ευαγγελία Χατζηνάσιου (ως μέρος διπλωματικών εξετάσεων φαγκότου).
  • Sotto Voce” για σόλο τούμπα (2001). Α’ εκτέλεση: 19-4-2003, Μουσείο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Οργάνων, Γιάννης Χρυσοχοΐδης. Άλλες εκτελέσεις: 21-3-2007, Mήνας Eλλήνων Συνθετών, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Παύλος Γεωργιάδης.
  • Έξι μινιατούρες” για σόλο πιάνο (2010). Α’ εκτέλεση: 20-5-2010, Ωδείο Φίλιππος Νάκας, Φανή Καραγιάννη. Άλλες εκτελέσεις: 26-11-2012, Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Σταύρος Λαπαρίδης. 26-3-2013, Δημοτικό Ωδείο Λάρισας, Φανή Καραγιάννη. 25-5-2013, Αίθουσα “Σόλων Μιχαηλίδης” Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, Φανή Καραγιάννη. 4-4-2022, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Φανή Καραγιάννη.
  • Cantus Firmus” για σόλο ακορντεόν κονσέρτου (2011). Α’ εκτέλεση: 19-5-2011, Αίθουσα συναυλιών “Κ. Κυδωνιάτης”, Πάτρα, Κωνσταντίνος Ράπτης. Άλλες εκτελέσεις: 23-5-2011, Αίθουσα Τελετών Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Κωνσταντίνος Ράπτης. 1-11-2012, Concertgebouw Brugge, Belgium, An Raskin (ISCM World Music Days 2012). 6-12-2012, University of Huddersfield, UK, Konstantinos Raptis. 9-12-2012, Moderne Muziek Nijmegen, Holland, An Raskin. 3-6-2014, Kees van Baarenzaal, Koninglijk Conservatorium, Hague, Elisa van Kesteren (accordion diploma examination concert). 27-4-2016, 41st International Accordion Competition, Pula, Croatia, Άρτεμις Βαβάτσικα. 13-5-2016, Eufonija Competition, Novi Sad, Serbia, Άρτεμις Βαβάτσικα. 11-2017, Beijing Conservatory of Music, Beijing, Konstantinos Raptis.
  • Τρεις σπουδές ύφους πάνω σε παραδοσιακές μελωδίες της Μακεδονίας” για σόλο πιάνο (2011). Α’ εκτέλεση: 14-5-2012, Αετοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Αθήνα, Τίτος Γουβέλης. Άλλες εκτελέσεις: Ιούνιος 2012, Ωδείο Φίλιππος Νάκας Θεσσαλονίκης (ως επιβεβλημένο σε διπλωματικές εξετάσεις πιάνου), Βασιλική Ζλάτκου. 10-12-2012, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Φανή Καραγιάννη. 20-2-2015, Βιβλιοθήκη Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Βασιλική Ζλάτκου & Ελέσα Παπακώστα-Σμύρη. 16-3-2015, Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Θεσσαλονίκη, Γλυκερία Κουτούλα. 19-10-2016, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη, Φανή Καραγιάννη. 6-2-2017, Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Φοίβος Φίλκας.
  • Goldberg Waves για σόλο πιάνο (2019), πάνω στο θέμα των Goldberg Variations του J.S.Bach. Α’ εκτέλεση: 10-4-2019, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Φανή Καραγιάννη.
  • Lament for Theodoreγια σόλο φλάουτο (2020), αφιερωμένο στη μνήμη του Θόδωρου Αντωνίου. Α’ εκτέλεση στο CD της Phasma Music “Lament for Theodore Antoniou, vol. 3”, Iwona Glinka. Άλλες εκτελέσεις: 23-8-2022, Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής ΕΚΠΑ, Θεοδώρα Ιορδανίδου (στο πλαίσιο του συνεδρίου IMS2022).
  • “Monogram” για σόλο πιάνο (2022), μινιατούρα για τα 70 χρόνια του Συλλόγου Φίλων της Μουσικής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Α΄ εκτέλεση: 23-11-2023, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αίθ. Δημήτρης Μητρόπουλος, Νικόλαος Αργυρόπουλος: πιάνο. Άλλες εκτελέσεις: 24-1-2024, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, αμφιθέατρο “Κάρολος Παπούλιας”, Νικόλαος Αργυρόπουλος.
Χορωδιακά/φωνητικά έργα - Choir/Vocal works
  • Ερημία” για τετράφωνη μικτή χορωδία, σε ποίηση Γιώργου Θέμελη (από τη συλλογή “Συνομιλίες”) (αρχική μορφή 1995, εκτεταμένη αναθεώρηση το 2021). Α’ εκτέλεση: 30-11-2022, Τμήμα Μουσικών Σπουδών ΑΠΘ, Motetii, διευθ. Γιάννης Τομπαζίδης.
  • Ερωτικός Λόγος Α’” για τετράφωνη μικτή χορωδία και ορχήστρα δωματίου, σε ποίηση Γιώργου Σεφέρη, (1998). Α’ εκτέλεση: 26-6-2005, Αίθουσα Τέχνης, Κοζάνη, Ορχήστρα και Χορωδία Δωματίου Δημοτικού Ωδείου Κοζάνης, διευθ. Μαρία Καραγιάννη.
  • Θερινό Ηλιοστάσι” για τρίφωνη γυναικεία χορωδία και σοπράνο σόλο, σε ποίηση Γιώργου Σεφέρη (1999). Α’ εκτέλεση: 28-6-2002, Συνεδριακό Κέντρο Ν. Ιωνίας Βόλου, Νεανική Χορωδία Δημοτικού Ωδείου Ν. Ιωνίας Βόλου, διευθ. Γιάννης Γράμψας.
  • Homage to Manos για γυναικεία χορωδία, πάνω σε τρία τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι (2020). Α’ εκτέλεση: 9-10-2022, Αίθουσα Τελετών ΑΠΘ, Voci Contra Tempo, διευθ. Σοφία Γιολδάση.
  • “Πόψε Χριστός γεννήθηκε” για τετράφωνη μικτή χορωδία (2021). Α’ εκτέλεση: 19-12-2021 σε ραδιοφωνική και ιντερνετική μετάδοση από το Τρίτο Πρόγραμμα και την EBU, Χορωδία της ΕΡΤ, διευθ. Μιχάλης Παπαπέτρου. Άλλες εκτελέσεις: Δεκέμβριος 2021, φουαγιέ Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Χορωδία της ΕΡΤ. Δεκέμβριος 2022, Αίθουσα Τελετών ΑΠΘ, Χορωδιακό Εργαστήρι ΤΜΣ ΑΠΘ, διευθ. Εριφύλη Δαμιανού.
Εκδόσεις έργων - Music publications
  • Το “Ντούο για φλάουτο και πιάνο” (φλάουτο: Νικολός Δημόπουλος, πιάνο: Δημήτρης Δημόπουλος) εκδόθηκε στο CD με τίτλο “Σύγχρονη ελληνική μουσική για φλάουτο και πιάνο” από την IRIDA CLASSICAL (Δεκέμβριος 2008).
  • Η “Μπαλάντα για σαξόφωνο και πιάνο” (σαξόφωνο: Θεόφιλος Σωτηριάδης, πιάνο: Νίκος Κυριόσογλου) εκδόθηκε στο CD με τίτλο “Συνθέτες και ερμηνευτές Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης” από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (Απρίλιος 2009).
  • Οι “12 παραλλαγές για πιάνο” (πιάνο: Uwe Matschke) εκδόθηκαν το 2011 στο CD με τίτλο “Piano Works” από τις Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας (το CD περιλαμβάνει έργα Bach, Liszt και Τσούγκρα).
  • Οι “Τρεις σπουδές ύφους πάνω σε παραδοσιακές μελωδίες της Μακεδονίας” για σόλο πιάνο εκδόθηκαν σε συλλογικό τόμο με τίτλο “Κομμάτια για πιάνο στη μνήμη της Μαίρης Παπαδοπούλου” από το Σύλλογο Καθηγητών του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης (Δεκέμβριος 2012).
  • Το πιανιστικό έργο “To Endeka“, 2ο μέρος των “Τριών σπουδών ύφους” εκδόθηκε το 2018 στο CD “In Blue and White” της ODRADEK σε ερμηνεία της Ερατώς Αλακιοζίδου.
  • Το έργο “Lament for Theodore” για σόλο φλάουτο εκδόθηκε το 2021 στο CD “Lament for Theodore Antoniou vol. 3” (Phasma-Music 033) της Phasma Music, σε ερμηνεία της Iwona Glinka (η σειρά LAMENT FOR THEODORE ANTONIOU Vol.1-3 κέρδισε το CLOUZINE International Electronic Music Awards (Best Electronic Album), April 2021).
  • Το 2022 εκδόθηκε CD με τίτλο “Costas Tsougras: Monograms – Solo and Ensemble Works” (Phasma-Music 043) από την εταιρεία Phasma Music (θυγατρική της NAXOS), με επτά έργα του: 1ο και 2ο κουαρτέτο εγχόρδων, οκτέτο, 6 μινιατούρες για πιάνο, 4 κομμάτια για κλαρινέτο και πιάνο, Cantus Firmus για ακορντεόν, Παρτίτα για φαγκότο. Συμμετέχουν: Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο, Κουαρτέτο Αιμίλιος Ριάδης, dissonART Ensemble, Κωνσταντίνος Ράπτης (ακορντεόν), Οδυσσέας Καρύδης (κλαρινέτο), Φανή Καραγιάννη (πιάνο), Γιώργος Φαρούγκιας (φαγκότο).
  • Οι “Τρεις σπουδές ύφους” εκδόθηκαν το 2022 στο CD “Contemporary Greek Music for Solo Piano” (Phasma-Music 044) της Phasma Music, σε ερμηνεία της Φανής Καραγιάννη.
  • Το 2022 εκδόθηκαν τρία πιανιστικά του έργα από τον Μουσικό Οίκο Παπαγρηγορίου-Νάκα (Panas Music) σε έναν τόμο με τον τίτλο “Three stylistic studies, Six miniatures, Twelve Variations” (EPN 1365).
  • Το έργο “Ερημία” για μικτή χορωδία, σε ποίηση Γιώργου Θέμελη, εκδόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2022 στον Αφιερωματικό τόμο εις μνήμη Δημήτρη Θέμελη (Θεσσαλονίκη, Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ).
  • Πρόκειται να εκδοθούν από τον Μουσικό Οίκο Παπαγρηγορίου-Νάκα και άλλα έργα, σολιστικά ή μουσικής δωματίου (Cantus Firmus για σόλο ακορντεόν, Παρτίτα για σόλο φαγκότο/κλαρινέτο, Sotto Voce για σόλο τούμπα, Διαθέσεις για βιολί και πιάνο, Εμμονές για τσέλο και πιάνο, Μπαλάντα για σαξόφωνο και πιάνο, Τέσσερα κομμάτια για κλαρινέτο και πιάνο, Κουαρτέτο εγχόρδων αρ. 1, Κουαρτέτο εγχόρδων αρ. 2).