Κωνσταντίνος
Χατζηδήμου
Αναπληρωτής Καθηγητής
Διδακτική των γλωσσών με έμφαση στη γερμανική γλώσσα

Επικοινωνία

Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας

+30 2310 997581

Σύντομη Παρουσίαση Βιογραφικού

Αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Ερευνητικά ενδιαφέροντα: διδασκαλία και εκμάθηση της γλώσσας, εκπαίδευση εκπαιδευτικών, διαπολιτισμική εκπαίδευση, μεθοδολογία της εκπαιδευτικής έρευνας, παιδαγωγική λεξικογραφία

Σύντομη Παρουσίαση Βιογραφικού

Αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Ερευνητικά ενδιαφέροντα: διδασκαλία και εκμάθηση της γλώσσας, εκπαίδευση εκπαιδευτικών, διαπολιτισμική εκπαίδευση, μεθοδολογία της εκπαιδευτικής έρευνας, παιδαγωγική λεξικογραφία

Επικοινωνία

Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας

+30 2310 997581

Εκπαίδευση

2016 - 2017

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Φιλοσοφική Σχολή / Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Μεταδιδακτορικός ερευνητής (με υποτροφία από την Επιτροπή Ερευνών του Α.Π.Θ.)

2012 - 2013

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Φιλοσοφική Σχολή / Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής

Μεταδιδακτορικός ερευνητής (με υποτροφία από την Επιτροπή Ερευνών του Α.Π.Θ.)

2011 - 2012

Pädagogische Hochschule Heidelberg – Heidelberg University of Education

Institut für Erziehungswissenschaft

Μεταδιδακτορικός ερευνητής (με υποτροφία από τη Γερμανική Υπηρεσία Ακαδημαϊκών Ανταλλαγών - DAAD)

2004 - 2008

Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών / Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού

Διδακτορικό δίπλωμα (Βαθμός: "Άριστα")

2005 - 2007

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Σχολή Επιστημών Αγωγής / Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

Μεταπτυχιακό δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής, κατεύθυνση «Σχολική Παιδαγωγική και διαφορετικότητα στην εκπαίδευση (Διαπολιτισμική Αγωγή, Ειδική Αγωγή)» (Βαθμός: 9,80 «Άριστα»)

2000 - 2004

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Φιλοσοφική Σχολή / Τμήμα Φιλολογίας

Φιλολογία, ειδίκευση Γλωσσολογίας (Βαθμός: 8,85 «Άριστα»)

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα​

Διδακτική των γλωσσών Εκπαίδευση εκπαιδευτικών Διαπολιτισμική εκπαίδευση Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας Παιδαγωγική λεξικογραφία

Επαγγελματική Εμπειρία

2022 - 2024

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης / Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Αναπληρωτής καθηγητής

Περιγραφή Θέσης:

Αναπληρωτής καθηγητής της Διδακτικής των γλωσσών με έμφαση στη γερμανική γλώσσα

ΦΕΚ: 454/25.2.2022 τ. Γ’

2017 - 2022

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης / Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Επίκουρος καθηγητής

Περιγραφή Θέσης:

Επίκουρος καθηγητής της Διδακτικής των γλωσσών με έμφαση στη γερμανική γλώσσα

ΦΕΚ: 1106/7.11.2017 τ. Γ’

2020 - 2023

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.)

Μέλος Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Σ.Ε.Π.)

Περιγραφή Θέσης:

  • Διδασκαλία των θεματικών ενοτήτων “[ΓΕΡ61] Αξιολόγηση των διδασκομένων στη γνώση και χρήση της γερμανικής γλώσσας” (2020-2022) και “[ΓΕΡ60] Σχεδιασμός μαθημάτων και αναλυτικών προγραμμάτων για τη διδασκαλία της γερμανικής γλώσσας” (2022-2023)
  • Επίβλεψη μεταπτυχιακών διπλωματικών εργασιών

στο πλαίσιο του Π.Μ.Σ. “[ΓΕΡ] Διδακτική της Γερμανικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας” της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Ε.Α.Π.

2014 - 2015

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας / Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

Λέκτορας βάσει Π.Δ. 407/80

Περιγραφή Θέσης:

Διδακτική Μεθοδολογία και Πρακτική Άσκηση

2014 - 2015

Pädagogische Hochschule Heidelberg / Institut für Erziehungswissenschaft

Διδάσκων με ανάθεση διδασκαλίας

Περιγραφή Θέσης:

Μάθημα: “Microteaching in der Erziehungswissenschaft: eine handlungsorientierte Methode in der Lehrerausbildung”

Δραστηριότητα ως “Modulprüfer in Erziehungswissenschaft”

2012 - 2013

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας / Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών

Λέκτορας βάσει Π.Δ. 407/80

Περιγραφή Θέσης:

Η Χρήση του Λεξικού στην Εκπαίδευση

2011 - 2012

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας / Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών

Λέκτορας βάσει Π.Δ. 407/80

Περιγραφή Θέσης:

Παιδαγωγική Ι

2009 - 2013

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης / Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

Λέκτορας βάσει Π.Δ. 407/80

Περιγραφή Θέσης:

Διδακτική Μεθοδολογία Ι – Μικροδιδασκαλίες (ΕΕ 2013, ΕΕ 2012, ΕΕ 2010, ΕΕ 2009)

Διδακτική Μεθοδολογία ΙΙ – Μέθοδος Project (ΧΕ 2009/10)

Εισαγωγή στην Παιδαγωγική (ΧΕ 2010/11, ΧΕ 2009/10)

Διδακτική Μεθοδολογία και Πρακτικές Ασκήσεις (ΕΕ 2011)

2014 - 2017

Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. (παράρτημα Θεσσαλονίκης)

Επιστημονικός συνεργάτης

Περιγραφή Θέσης:

Διδασκαλία στο πλαίσιο του Ετήσιου Προγράμματος Παιδαγωγικής Κατάρτισης (Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.) των μαθημάτων:

Διδακτική μεθοδολογία (ΧΕ 2016/17, ΧΕ 2015/16, ΧΕ 2014/15)

Εποπτεία πρακτικών ασκήσεων διδασκαλίας (ΠΑΔ – Εργαστήριο) (ΧΕ 2015/16, ΧΕ 2014/15)

Διδακτική μαθημάτων ειδικότητας (ΕΕ 2015)

2012 - 2013

Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. (παράρτημα Σαπών)

Επιστημονικός συνεργάτης

Περιγραφή Θέσης:

Διδασκαλία στο πλαίσιο του Ετήσιου Προγράμματος Παιδαγωγικής Κατάρτισης (Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.) των μαθημάτων:

Σύγχρονες διδακτικές κατευθύνσεις (ΕΕ 2013)

Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία (ΧΕ 2012/13)

Μαθήματα

2018 - 2024

Διδακτική ΙΙΙ: Παρατήρηση και σχεδιασμός του μαθήματος της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας - Πρακτική άσκηση: Μικροδιδασκαλίες (Προπτυχιακό)

2018 - 2024

Ανάλυση μαθήματος - Πρακτική άσκηση σε εκπαιδευτικά ιδρύματα (Προπτυχιακό)

2017 - 2024

Η διδακτική του λεξικού στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Προπτυχιακό)

2017 - 2024

Μέθοδοι και αρχές διδασκαλίας στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας (Προπτυχιακό)

2021 - 2024

Σχεδιασμός μαθήματος της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας (Προπτυχιακό)

2009 - 2013

Διδακτική Μεθοδολογία Ι - Μικροδιδασκαλίες (Προπτυχιακό)

2009 - 2010

Διδακτική Μεθοδολογία ΙΙ - Μέθοδος Project (Προπτυχιακό)

2009 - 2011

Εισαγωγή στην Παιδαγωγική (Προπτυχιακό)

2014 - 2015

Διδακτική Μεθοδολογία και Πρακτική Άσκηση (Προπτυχιακό)

2012 - 2013

Παιδαγωγική Ι (Προπτυχιακό)

2010 - 2011

Η Χρήση του Λεξικού στην Εκπαίδευση (Προπτυχιακό)

2016 - 2024

Διδακτική του λεξικού (Μεταπτυχιακό)

2019 - 2020

Μεθοδολογία της εκπαιδευτικής έρευνας (Μεταπτυχιακό)

2017 - 2025

Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας και εκμάθησης των ξένων γλωσσών: θεωρία και πρακτικές εφαρμογές στη διδακτική της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας (Μεταπτυχιακό)

2022 - 2024

Διαπολιτισμική εκπαίδευση (Μεταπτυχιακό)

2021 - 2022

Διαπολιτισμική διδακτική (Μεταπτυχιακό)

2019 - 2020

Διδακτική των γλωσσών σε πολύγλωσσα και πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα (Μεταπτυχιακό)

2022 - 2024

Πολυγλωσσία και γλωσσική εκπαίδευση (Μεταπτυχιακό)

2022 - 2023

Σχεδιασμός μαθημάτων και αναλυτικών προγραμμάτων για τη διδασκαλία της γερμανικής γλώσσας (Μεταπτυχιακό)

2020 - 2022

Αξιολόγηση των διδασκομένων στη γνώση και χρήση της γερμανικής γλώσσας (Μεταπτυχιακό)

2017 - 2018

Μικροδιδασκαλία σε πολυπολιτισμικό περιβάλλον (Μεταπτυχιακό)

2016 - 2017

Θέματα αξιολόγησης παιδιών γλωσσικών – πολιτισμικών μειονοτήτων» (Μεταπτυχιακό)

2014 - 2017

Θέματα αλληλεπίδρασης παιδιών γλωσσικών – πολιτισμικών μειονοτήτων (Μεταπτυχιακό)

2010 - 2015

Ο ρόλος της συνεργατικής μάθησης και η διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης (Μεταπτυχιακό)

2015 - 2016

Προγράμματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης (Μεταπτυχιακό)

2015 - 2016

Θεωρία Αναλυτικών Προγραμμάτων (Μεταπτυχιακό)

2015 - 2017

Επαγγελματική Ανάπτυξη του Εκπαιδευτικού και Αποτελεσματική Διδασκαλία (Μεταπτυχιακό)

2014 - 2016

Τυπική, άτυπη και μη τυπική εκπαίδευση – διά βίου μάθηση (Μεταπτυχιακό)

2014 - 2016

Εκπαίδευση ενηλίκων – παιδαγωγικές αρχές (Μεταπτυχιακό)

2014 - 2017

Διδακτική μεθοδολογία (Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., παράρτημα Θεσσαλονίκης) (Μεταπτυχιακό)

2014 - 2016

Εποπτεία πρακτικών ασκήσεων διδασκαλίας (Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., παράρτημα Θεσσαλονίκης) (Μεταπτυχιακό)

2014 - 2015

Διδακτική μαθημάτων ειδικότητας (Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., παράρτημα Θεσσαλονίκης) (Μεταπτυχιακό)

2012 - 2013

Σύγχρονες διδακτικές κατευθύνσεις (Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., παράρτημα Σαπών) (Μεταπτυχιακό)

2012 - 2013

Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία (Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., παράρτημα Σαπών) (Μεταπτυχιακό)

Επίβλεψη διδακτορικών διατριβών
  1. Βούρη, Μελίνα (σε εξέλιξη). Διαπολιτισμικές ανταλλαγές νέων και η εκμάθηση της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας: Μια έρευνα δράσης (έναρξη: 18.01.2024).
  2. Σιδοπούλου, Γλυκερία (σε εξέλιξη). Το γλωσσικό άγχος στην εκμάθηση της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας: Θεωρητική και εμπειρική διερεύνηση (έναρξη: 19.07.2021)
  3. Ταρενίδου, Ευγενία (σε εξέλιξη). Η επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών γερμανικής γλώσσας στη δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως παράγοντας ποιοτικής αναβάθμισης της διδασκαλίας και εκμάθησης της Γερμανικής στην Ελλάδα (έναρξη: 07.09.2022)
Επίβλεψη μεταπτυχιακών διπλωματικών εργασιών

Στο πλαίσιο του Π.Μ.Σ. “Γλώσσα και πολιτισμός στον γερμανόφωνο χώρο” του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ.:

  1. Βακάρο, Λάουρα (2023). Das Rollenspiel als Methode zur Förderung des freien Sprechens im DaF-Unterricht: eine qualitative Untersuchung.
  2. Γκίκα, Στυλιανή (2023). Διαπολιτισμική επάρκεια και ετοιμότητα φοιτητών/τριών του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. για τη διαχείριση του πολιτισμικού πλουραλισμού: Μια εμπειρική διερεύνηση.
  3. Ιωακείμ, Ουρανία (2024). DaF-Unterricht in multikulturellen Klassen in der griechischen Grundschule.
  4. Ιωαννίδου-Τσιώμου, Αγγελική (2023). Through oculi and peepers: An eye-tracking study on the influence of register formality and verb constraints on spoken language comprehension – proposal for didactic intervention.
  5. Μούχα, Μαρία (2024). Humor im DaF-Unterricht: Einstellungen von DaF-Akteuren in der Primarstufe in Griechenland.
  6. Τουφεξή, Αφροδίτη (2022). Kurzfilme als Lernmedium im DaF-Unterricht.
  7. Τσώλη, Ραφαηλία (2023). Die Rolle und der gegenwärtige Stand der Ausspracheschulung im DaF-Unterricht in Griechenland: eine empirische Untersuchung.

 

Στο πλαίσιο του Π.Μ.Σ. “Διαπολιτισμική επικοινωνία” του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ.:

  1. Κουτσουμούκη, Γεωργία (σε εξέλιξη). Σύγχρονες εκπαιδευτικές προκλήσεις για τα παιδιά-πρόσφυγες/μετανάστες και προτάσεις για την αποτελεσματική αντιμετώπισή τους.
  2. Κυριακίδου, Ζωή (σε εξέλιξη). Καλές πρακτικές στη διαχείριση του πολιτισμικού πλουραλισμού. Προτεινόμενα εκπαιδευτικά σενάρια για το νηπιαγωγείο.

 

Στο πλαίσιο του Δ.Π.Μ.Σ. “Γλώσσες, Επικοινωνία και Διοίκηση Υπηρεσιών Εκπαίδευσης στο σύγχρονο κοινωνικό, οικονομικό και τεχνολογικό περιβάλλον” του Α.Π.Θ.:

  1. Αγγελοστογιάννη, Ουρανία-Μαρία (2023). Διερεύνηση της ετερότητας στα σχολικά εγχειρίδια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Η περίπτωση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας.
  2. Βασιλειάδου, Παναγιώτα (2024). Στρατηγικές κατανόησης γραπτού λόγου της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: Η οπτική εκπαιδευτικών του νηπιαγωγείου και των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου.
  3. Θεολόγη, Ευαγγελία (2021). Η συμβολή της συνεργατικής μάθησης στην καλλιέργεια της διαπολιτισμικότητας στη σχολική τάξη: Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
  4. Καρβέλλα, Ειρήνη (2022). Συμπεριληπτική εκπαίδευση για παιδιά πρόσφυγες στην Ελλάδα: Μια θεωρητική προσέγγιση.
  5. Κατράνα, Κωνσταντίνα (2021). Μια κριτική ανάλυση αντιρατσιστικών βίντεο για την προσφυγική κρίση.
  6. Κέκελη, Χρυσαυγή (2015). Κοινωνικές συναναστροφές Ελλήνων ενηλίκων με πολιτισμικά διαφέροντα άτομα: Μια διερευνητική προσέγγιση.
  7. Κιοσσέ, Ελένη (2016). Η εφαρμογή των ερευνητικών εργασιών – Project σε πολυπολιτισμικές τάξεις λυκείου από τη σκοπιά των εκπαιδευτικών.
  8. Μποσταντζή, Ελπίδα (2019). Ο ρόλος της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης: Μια μελέτη περίπτωσης σε Α’ τάξη δημοτικού σχολείου.
  9. Ξιούφη, Σοφία (2021). Διδακτικές πρακτικές στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας με εφαρμογές στο Moodle.
  10. Παπαγεωργίου, Ανδρομάχη (2014). Συνεργατικές μορφές διδασκαλίας και μάθησης σε τάξεις πολυπολιτισμικής σύνθεσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: απόψεις εκπαιδευτικών.
  11. Ποποντοπούλου, Χριστίνα (2015). Το σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης εργαζομένων στον τομέα ψυχικής υγείας σε μια πολυπολιτισμική πραγματικότητα: Απόψεις Ελλήνων και αλλοδαπών συμβούλων-θεραπευτών.
  12. Σαμαρά, Ελπίδα (2021). Απόψεις φιλολόγων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την ενίσχυση της διαπολιτισμικότητας στο γυμνάσιο και στο λύκειο: Η περίπτωση του Νομού Φλώρινας.
  13. Σάχου, Μαρία-Ελένη (2014). Συγκριτική μελέτη στάσεων γηγενών και αλλοδαπών γονέων σε ό,τι αφορά την εμπλοκή τους στην ενδοσχολική και εξωσχολική ζωή των παιδιών τους: Το παράδειγμα του Νομού Μαγνησίας.
  14. Σωτηροπούλου, Γαλάτεια Ελένη (2024). Διγλωσσία και οικογενειακή γλωσσική πολιτική: Η περίπτωση οικογενειών πρώτης μεταναστευτικής γενιάς στην Ελλάδα.
  15. Φουντουκίδου, Αναστασία (2022). Η διαπολιτισμική διάσταση του ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ του Νηπιαγωγείου και του ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ της Ελληνικής Γλώσσας της Α’ και Β’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου.
  16. Χρυσάνη, Αικατερίνη (2022). Η διαπολιτισμική διάσταση στα νέα σχολικά εγχειρίδια της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας της Γʹ Λυκείου.

 

Στο πλαίσιο του Δ.Π.Μ.Σ. “Ψυχοπαιδαγωγική της ένταξης: ένα σχολείο για όλους” του Α.Π.Θ.:

  1. Ανδρίτσου, Μαρία (2019). Από τις γλωσσικές πρακτικές στη γλωσσική πολιτική: Η περίπτωση ελληνικών και μεικτών ελληνικών οικογενειών στη Μ. Βρετανία.
  2. Βασιλειάδου, Ευτέρπη (2015). Η αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού μέσα από τις ομάδες εργασίας των μαθητών: Αντιλήψεις εκπαιδευτικών.
  3. Γουνοπούλου, Ειρήνη Ευσταθία (2019). Διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ γηγενών και αλλοδαπών μαθητών/τριών στο δημοτικό σχολείο: Μία μελέτη περίπτωσης.
  4. Ιακωβίδου, Αναστασία (2015). Μελέτη εκπαιδευτικών παρεμβάσεων στις διατροφικές συνήθειες Ελλήνων και αλλοδαπών μαθητών σε σχολεία του Νομού Θεσσαλονίκης: Mια κριτική αποτίμηση.
  5. Κηρύκου, Κωνσταντίνα (2020). Η γλωσσική αυτοβιογραφία ως εργαλείο διαπολιτισμικής προσέγγισης στη Β’ τάξη του Ενιαίου Λυκείου: Μια μελέτη περίπτωσης.
  6. Παπαδημητρίου, Ιωάννα (2015). Η ετερότητα στη λογοτεχνία: Η εικόνα του Αλβανού μετανάστη σε ελληνικά λογοτεχνικά αφηγήματα για νέους.
  7. Παπάζογλου, Ιωάννα (2019). Απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας.
  8. Παπακώστα, Γιαννίτσα (2019). Η ανάδειξη της ετερότητας στο έργο του Ευγένιου Τριβιζά «Η τελευταία μαύρη γάτα».
  9. Πουλτουχίδου, Βικτωρία (2019). Η ετερότητα στα σχολικά εγχειρίδια της Γλώσσας στη Γ’ και Δ’ τάξη του δημοτικού σχολείου.
  10. Πυλωρίδου, Θεοχαρούλα (2019). Διαπολιτισμικές διδακτικές πρακτικές σε ξενόγλωσσο περιβάλλον. Μια έρευνα δράσης σε νηπιαγωγείο της Πολωνίας.
  11. Σαπανίδης, Αλέξανδρος (2015). Απόψεις αποφοίτων των Τμημάτων της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για την κατάρτισή τους σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.
  12. Σιδοπούλου, Γλυκερία (2017). Η συλλογική αυτοεκτίμηση και η εθνοτική ταυτότητα γηγενών και αλλοδαπών εφήβων μαθητών/τριών: Μελέτη περίπτωσης.
  13. Τσέλα, Δήμητρα (2015). Η διαμόρφωση των κοινωνικών σχέσεων σε ένα πλουραλιστικό εκπαιδευτικό σύστημα: κοινωνική αλληλεπίδραση μεταξύ γηγενών και πολιτισμικά διαφορετικών μαθητών στο ελληνικό σχολείο.
  14. Χριστοδούλου, Ίλια (2015). Αναπαραστάσεις των κοινωνικά αποκλεισμένων ομάδων στα παιδικά μυθιστορήματα της περιόδου 2004-2014.

 

Στο πλαίσιο του Π.Μ.Σ. “Διδακτική της Γερμανικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΓΕΡ)” του Ε.Α.Π.:

  1. Βισβίκη, Παρασκευή-Δέσποινα (2022). Evaluation des Prüfungsteils “B2-Leseverstehen” des österreichischen Sprachdiploms.
  2. Βούρη, Μελίνα (2022). Die differenzierte Bewertung im DaF-Unterricht mit Erwachsenen.
  3. Κασδαναστάση, Βασιλική (2022). Sprachvermittlung durch Bewegung im DaZ-Unterricht.
  4. Κυριακούλη, Αναστασία (2021). Einstellungen und Motivation von SchülerInnen zum DaF-Unterricht in der griechischen Grundschule: Eine Fallstudie.
  5. Παπακώτση, Φωτεινή (2022). Förderung der Fertigkeit “Sprechen” im DaF-Unterricht: didaktische Vorschläge.
  6. Πελέχρα, Ζωή (2022). Produktive Fertigkeiten testen und bewerten im Rahmen des DaF: Das Beispiel der Fertigkeit “Sprechen” auf Niveaustufe B.
  7. Ρέντζιου, Αργυρώ (2021). Erstellung von ausgedruckten und digitalen Arbeitsblättern im DaF-Unterricht an griechischen Primarschulen.
Συμμετοχή σε Τριμελείς Συμβουλευτικές Επιτροπές διδακτορικών διατριβών
  1. Ευθυμιάδου, Μελίνα (σε εξέλιξη). Το μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας με τη χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης.
  2. Λιάκου, Χαρίκλεια (σε εξέλιξη). Συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών/τριών προσφύγων στο ελληνικό σχολείο: Το παράδειγμα του μαθήματος της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας.
  3. Λόγζκα, Ευαγγελία (2020). Η εκπαιδευτική διοίκηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Το παράδειγμα των πρυτανικών αρχών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
  4. Μεδίτσκου, Ευδοξία (σε εξέλιξη). Καινοτόμες δράσεις στην εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας στο δημοτικό και η συμβολή τους στη διαμόρφωση θετικής στάσης των μαθητών/τριών στο μάθημα των Γερμανικών: Μια μελέτη περίπτωσης.
  5. Περπερίδης, Γιώργος (σε εξέλιξη). Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στο μάθημα της ξένης γλώσσας: Στάσεις και επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών της γερμανικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα.
  6. Τσαπάρα, Ξανθή (σε εξέλιξη). Η δημιουργία ταινιών μικρού μήκους στο μάθημα των Γερμανικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως εργαλείο ανάπτυξης των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (δεξιότητες 4Cs).
  7. Χατζηβασιλείου, Ελένη (σε εξέλιξη). Η εναλλαγή κώδικα στην πανεπιστημιακή τάξη των Τμημάτων Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας.
  8. Χατζηγιαννίδου, Χριστίνα (σε εξέλιξη). Κατασκευές της γερμανικότητας σε εκπαιδευτικά υλικά για την εκμάθηση της Γερμανικής ως ΞΓ2 και διδακτικές προτάσεις για την ανάπτυξη του κριτικού γραμματισμού.
Συμμετοχή σε Επταμελείς Εξεταστικές Επιτροπές διδακτορικών διατριβών
  1. Αλεξόπουλος, Χρήστος-Παναγιώτης (2021). Οι έμφυλες αναπαραστάσεις στα μαθήματα της Γλώσσας και της Μελέτης Περιβάλλοντος των δύο πρώτων τάξεων του Δημοτικού: σχολικά εγχειρίδια, απόψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
  2. Βαϊραμίδου, Αικατερίνη (2020). Διαχείριση σχολικής τάξης – Η οπτική εκπιαδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
  3. Βουρδόγλου, Δήμητρα (2020). Η Ευρωπαϊκή Ένωση μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια και τα Καινοτόμα Προγράμματα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
  4. Καραμανέ, Ευφημία (2019). Αντιλήψεις μαθητών και εκπαιδευτικών για τη διαπροσωπική συμπεριφορά του εκπαιδευτικού στη σχολική τάξη. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
  5. Καραστεργίου, Ελένη (2023). Προσανατολισμοί στόχων επίτευξης εφήβων μαθητών/τριών και οι σχέσεις τους με τους αντιληπτούς στόχους των εκπαιδευτικών, τη συμμετοχή και την επίδοση στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών: Μια διαχρονική μελέτη. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
  6. Κολιούση, Παναγιώτα (2022). Λάθη των μαθητών του δημοτικού σχολείου στη χρήση της ελληνικής γλώσσας: Από την καθαρεύουσα στη δημοτική. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
  7. Παπαδοπούλου, Ανθούλα (2019). Το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Λόγοι και πρακτικές. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
  8. Πασσά, Ευμορφία (2024). Η διδασκαλία της αγγλικής ως ξένης γλώσσας στην ελληνική εκπαίδευση: Απόψεις και στάσεις υπηρετούντων εκπαιδευτικών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
  9. Τζιώγα, Ειρήνη-Μαρία (2021). Η εξέλιξη του γραπτού λόγου των αποφοίτων Λυκείου μετά τη γλωσσική μεταρρύθμιση του 1976: Όψεις συνέχειας και μεταβολής στην επάρκεια παραγωγής επεξεργασμένου λόγου. Τμήμα Φιλοσοφίας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα

Ως επιστημονικά υπεύθυνος: 

01.12.2020 – 31.10.2023:

Επιστημονικά υπεύθυνος των Υποέργων 6 (Κεντρική Μακεδονία) και 7 (Δυτική Μακεδονία) στο πλαίσιο της Πράξης “Υποστηρικτικές παρεμβάσεις σε κοινότητες Ρομά για την ενίσχυση της πρόσβασης και μείωση της εγκατάλειψης της εκπαίδευσης από παιδιά και εφήβους“, η οποία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020” και συγχρηματοδοτήθηκε από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο). Ιστοσελίδα Προγράμματος: http://roma-mak.del.auth.gr/

 

20.02.2024 – σήμερα:

Επιστημονικά υπεύθυνος της Πρακτικής Άσκησης του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ.

 

Ως επιστημονικός συνεργάτης:

13.03.2019 – 30.04.2019:

Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Διδακτικής Ξένων Γλωσσών Α.Π.Θ. (σχεδιασμός θεματικών ενοτήτων και διδακτικού υλικού, εποπτεία μικροδιδασκαλιών)

 

06.2007 – 09.2007:

Μέλος: α) της Επιτροπής Παρακολούθησης και Υποστήριξης Πρακτικής Άσκησης του Προγράμματος “Ευρυδίκη – Θετικές ενέργειες υπέρ των γυναικών” με επισκέψεις στους χώρους των ασκούμενων μαθητριών και με παραδοτέα τις φόρμες ελέγχου πρακτικών ασκήσεων και την έκθεση πεπραγμένων παρακολούθησης της Πρακτικής Άσκησης, β) της Επιτροπής για την υποστήριξη της σύναψης συμφωνητικών με επιχειρήσεις στο πλαίσιο υλοποίησης της δράσης της Πρακτικής Άσκησης (Ιούλιος – Αύγουστος 2007). Το Έργο ήταν ενταγμένο στο Γ’ ΚΠΣ – Β’ ΕΠΕΑΕΚ, απευθυνόταν σε νεαρές μαθήτριες/σπουδάστριες της Τεχνικής Επαγγελματικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και της Αρχικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης όλης της χώρας, με στόχο να τις στηρίξει στην προσπάθειά τους για εύρεση εργασίας, και υλοποιήθηκε από το Π.Τ.Δ.Ε. του Δ.Π.Θ.

Επίβλεψη πτυχιακών εργασιών
  1. Αμπατζή, Μερόπη (2021). Κίνητρα ενήλικων μαθητών/τριών για την εκμάθηση της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας υπό το πρίσμα της θεωρίας του αυτοκαθορισμού: Μια διερευνητική μελέτη.
  2. Δεκαλτσίδου, Ελένη (2020). Meinungen von DaF-Lehrkräften zum Lernprozess Deutsch als Fremdsprache muslimischer SchülerInnen in Thrakien.
  3. Κολεζάκη, Παναγιούλα (2021). Η διαπολιτισμική διάσταση των σχολικών εγχειριδίων της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας στο ελληνικό Γυμνάσιο: Μία μελέτη περίπτωσης.
  4. Κωνσταντέλος, Μιχαήλ (2022). Προώθηση της πολιτισμικής ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών μέσω των εικαστικών τεχνών στη διδασκαλία και εκμάθηση της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας.
  5. Τσίγκου, Άννα (2020). Διερεύνηση της γλώσσας του σώματος του/της εκπαιδευτικού κατά τη διδασκαλία του μαθήματος της γερμανικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Μια μελέτη περίπτωσης.

 

Διοικητικό έργο

Στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ.:

  • Διευθυντής του Π.Μ.Σ. “Γλώσσα και πολιτισμός στον γερμανόφωνο χώρο” (2022 – σήμερα)
  • Μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του Π.Μ.Σ. “Γλώσσα και πολιτισμός στον γερμανόφωνο χώρο” (2020-2022)
  • Μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του Π.Μ.Σ. “Διαπολιτισμική επικοινωνία” (2022 – σήμερα)
  • Εκπρόσωπος του Τμήματος στο Δ.Π.Μ.Σ. “Γλώσσες, επικοινωνία και διοίκηση υπηρεσιών εκπαίδευσης στο σύγχρονο κοινωνικό, οικονομικό και τεχνολογικό περιβάλλον” (2023-2024)
  • Συμμετοχή σε διάφορες επιτροπές του Τμήματος κατά διαστήματα (ομάδα εσωτερικής αξιολόγησης, επιτροπή πρακτικής άσκησης, συντονιστής Erasmus Placement για Πρακτική Άσκηση, επιτροπή ιστοσελίδας, επιτροπή κατατακτήριων εξετάσεων, επιτροπή επανεξέτασης μαθημάτων γλώσσας)

 

Συμμετοχή σε διοικητικά συμβούλια συλλόγων, ενώσεων, εταιριών:

  • Εκλεγμένο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Εταιρίας Γερμανικών Σπουδών (Griechische Gesellschaft für Germanistische Studien), σε θέση ταμία (2019-2023)

  • Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Διεθνούς Εταιρίας Μικροδιδασκαλίας (International Association for Microteaching, Simulation and Training) (2021-σήμερα)

Άλλες επιστημονικές-ακαδημαϊκές δραστηριότητες
  • 2017 – 2019:

Λεξικογραφική επιμέλεια του ηλεκτρονικού Λεξικού Επιστημών του Αθλητισμού (http://www.phed.uoa.gr/fileadmin/phed.uoa.gr/uploads/Diafora/LEXIKO_EPISTIMON_TOY_ATHLITISMOY.pdf), το οποίο περιλαμβάνει περισσότερα από χίλια λήμματα, καθένα από τα οποία συνοδεύεται από αγγλική μετάφραση και σύντομο ορισμό. Αποτελεί προϊόν συνεργασίας επτά επιστημονικών, μη κερδοσκοπικών εταιρειών (της Ελληνικής Επιστημονικής Εταιρείας Ψυχοκινητικής, της Ελληνικής Εταιρείας Βιοχημείας και Φυσιολογίας της Άσκησης, της Ελληνικής Εταιρείας Εμβιομηχανικής, της Ελληνικής Εταιρείας Προπονητικής, του Επαγγελματικού Συνδέσμου «Άσκηση στο Νερό και Κολυμβητική Ευρωστία», της Εταιρείας Ψυχολογίας του Αθλητισμού και της Άσκησης και της Ομάδας Ειδικών Αθλητικής Διατροφής του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων Διατροφολόγων). 

 

  • Εισηγητής θεμάτων για τη γερμανική γλώσσα της Κεντρικής Εξεταστικής Επιτροπής του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας για τις εξεταστικές περιόδους Νοεμβρίου 2018 και Μαΐου 2019

 

  • 09/2004 – 12/2007:          

Συμμετοχή στην έκδοση του Λεξικού της Παιδαγωγικής με επιστημονικό υπεύθυνο τον ομότιμο καθηγητή της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., Παναγιώτη Ξωχέλλη, σε όλη τη διαδικασία συγγραφής και επιμέλειας του Λεξικού, από τον σχεδιασμό έως την τελική διαμόρφωση και δημοσίευσή του (2007, εκδοτικός οίκος Αδελφών Κυριακίδη), μελέτη και διόρθωση άρθρων παιδαγωγικής και διδακτικής φύσης ειδικών επιστημόνων (μελών ΔΕΠ των πανεπιστημίων, της ΑΣΠΑΙΤΕ και των ΑΤΕΙ από την Ελλάδα και το εξωτερικό, πρώην εκπαιδευτικών συμβούλων, στελεχών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, σχολικών συμβούλων κ.ά.)

 

  • Διεύθυνση παιδαγωγικών σειρών:

– Εκπαιδευτικές καινοτομίες, εκδοτικός οίκος «Διάδραση» (Αθήνα), σε συνεργασία με τον Δημήτρη Χατζηδήμου (2014-σήμερα).

– Νέοι δρόμοι στην εκπαίδευση, Αφοί Κυριακίδη ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε. (Θεσσαλονίκη), σε συνεργασία με τον Δημήτρη Χατζηδήμου (2018-σήμερα) 

 

  • Συμμετοχή σε επιστημονικές και οργανωτικές επιτροπές πανελλήνιων και διεθνών συνεδρίων:

– Μέλος της Οργανωτικής/Επιστημονικής Επιτροπής της 9ης Ημερίδας Διδακτικής του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. (10.06.2023), με θέμα «Συμπερίληψη στο ξενόγλωσσο μάθημα/Inklusion im Fremdensprachenunterricht»

– Μέλος της Οργανωτικής/Επιστημονικής Επιτροπής της 8ης Ημερίδας Διδακτικής του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. (04.06.2022), με θέμα «Εξατομικευμένη μάθηση και εσωτερική διαφοροποίηση στο μάθημα της ξένης γλώσσας/Individuelles Lernen und Binnendifferenzierung im Fremdsprachenunterricht»

– Μέλος της Οργανωτικής/Επιστημονικής Επιτροπής της 7ης Ημερίδας Διδακτικής του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. (01.06.2019), με θέμα «Διδάσκοντας τη γραμματική αλλιώς/Grammatik im DaF-Unterricht mal anders»

– Μέλος της Οργανωτικής/Επιστημονικής Επιτροπής της 6ης Ημερίδας Διδακτικής του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. (16.06.2018), με θέμα «Τα Γερμανικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση/DaF im Primarbereich»

– Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του 6ου Πανελληνίου Συνεδρίου της Εταιρείας Επιστημών Αγωγής Δράμας με θέμα «Σύγχρονες Τάσεις και Πρακτικές στη Διαχείριση της Σχολικής Τάξης», Δράμα, 24-25 Νοεμβρίου 2017.

– Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου της Εταιρείας Επιστημών Αγωγής Δράμας με θέμα «Ο εκπαιδευτικός και το έργο του: Παρελθόν – Παρόν – Μέλλον», Δράμα, 17-19 Οκτωβρίου 2008.

– Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του ΙΒ΄ Διεθνούς Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος με θέμα «Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση», Αθήνα, 14-16 Δεκεμβρίου 2007.

– Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Ε΄ Πανελληνίου Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος με θέμα «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα», Θεσσαλονίκη, 24-26 Νοεμβρίου 2006.

– Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου για τα 20 χρόνια λειτουργίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης με θέμα «Παιδαγωγικά Τμήματα – παρελθόν, παρόν και μέλλον», Αλεξανδρούπολη, 3-5 Νοεμβρίου 2006.

 

  • Κριτής σε επιστημονικά περιοδικά, εκδοτικούς οίκους και συλλογικούς τόμους:

– Educational Research

– Basic Research Journal of Education Research and Review

– African Educational Research Journal

– Παιδαγωγική Επιθεώρηση

– Peter Lang Verlag

– “Fokus Deutsch als Fremdsprache/Deutsch als Zweitsprache – Gegenwärtige Tendenzen in Forschung und Lehre” (international conference, 11.-12.03.2019, School of Applied Humanities and Languages, German-Jordanian University, Jordan)

 

  • Συμμετοχή σε συλλόγους και ενώσεις:

Μέλος της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος

– Μέλος του WEE-WEF (Weltbund für Erneuerung der Erziehung – World  Education Fellowship)

– Μέλος του Συλλόγου Αποφοίτων της Γερμανικής Σχολής Θεσσαλονίκης

– Μέλος της Ένωσης Ελλήνων Υποτρόφων της Γερμανικής Υπηρεσίας Ακαδημαϊκών Ανταλλαγών (DAAD) Ελλάδος

– Μέλος της Ελληνικής Εταιρίας Γερμανικών Σπουδών (Griechische Gesellschaft für Germanistische Studien)

– Μέλος της Διεθνούς Εταιρίας Μικροδιδασκαλίας (International Association for Microteaching, Simulation and Training)

– Μέλος της Ευρωπαϊκής Εταιρίας Λεξικογραφίας (European Association for Lexicography – EURALEX)

 

  • Παρακολούθηση επιστημονικών σεμιναρίων εξειδίκευσης:

– Επιμορφωτικό πρόγραμμα που οργανώθηκε από το Ινστιτούτο Γκαίτε στο Μόναχο, 12.08.-25.08.2018 (40 ώρες/εβδομάδα), με τίτλο: „Neues für erfahrene Fortbildner/innen“ mit den Schwerpunkten: a) Auseinandersetzung mit aktuellen Tendenzen in der Fortbildung von Lehrenden, mit der entsprechenden Fachliteratur und dem Fort- und Weiterbildungsmaterial des Goethe-Instituts „Deutsch Lehren Lernen“, b) Kennenlernen von Einsatzszenarien digitaler Medien und Möglichkeiten zur Verzahnung von Online- und Präsenzphasen, c) Diskussion des Potentials der Nutzung innovativer Instrumente, wie dem Europäische Profilraster für Sprachlehrende in Fortbildungen, d) Erarbeitung, Simulation und Reflexion einer (lernplattformunterstützten) Fortbildungseinheit, e) Reflexion Ihrer Rolle als Fortbildende und Professionalisierung Ihrer Moderations- und Präsentationstechniken, f) Vorstellung eines bereits durchgeführten Fortbildungsbausteins und Austausch zu fortbildungsdidaktischen Fragen in der Gruppe, g) Planung, Durchführung, Auswertung und Präsentation eines eigenen Praxiserkundungsprojektes

– Σεμινάριο εξειδικευμένης επιμόρφωσης, εξαμηνιαίας διάρκειας 360 ωρών, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2014/15 με τίτλο: «Εκπαιδεύοντας εκπαιδευτές ενηλίκων: ανάπτυξη διδακτικών ικανοτήτων», που υλοποιήθηκε υπό την επιστημονική ευθύνη και επίβλεψη του Εργαστηρίου Κοινωνικής και Πειραματικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου

– Σεμινάριο με θέμα «Εξειδίκευση στη Μεσαιωνική Λεξικογραφία με χρήση Νέων Τεχνολογιών», διάρκειας 35 ωρών, που οργάνωσε το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας στη Θεσσαλονίκη (3 Σεπτεμβρίου 2012 έως και 13 Σεπτεμβρίου 2012)

 

  • Ακαδημαϊκές συνεργασίες:

Ακαδημαϊκά υπεύθυνος του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. για τη Συμφωνία Erasmus+ ανάμεσα στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. και σε:

– Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο Χαϊδελβέργης (Pädagogische Hochschule Heidelberg – Heidelberg University of Education)

– Universität Bielefeld

– Otto-Friedrich-Universität Bamberg

Ξένες γλώσσες & Τ.Π.Ε.
  1. Αγγλικά – Γ2 (Certificate of  Proficiency, University of Cambridge, Βαθμός: Α), Eπάρκεια διδασκαλίας από το Υπουργείο Παιδείας
  2. Γερμανικά – Abitur (Βαθμός: 1,1)
  3. Γαλλικά – Γ2 (Sorbonne 2, Diplôme de langue et littérature françaises – 2ème Degré, Βαθμός: Assez bien), Επάρκεια διδασκαλίας από το Υπουργείο Παιδείας
  4. Τουρκικά – Γ2 (Institut Dilmer, Istanbul, Βαθμός: 78/100)
  • Πιστοποιητικό ECDL Core στις ενότητες: Windows, Word, Excel, Access, Powerpoint, Internet, Βασικές έννοιες πληροφορικής
  • Καλή γνώση του προγράμματος SPSS (Statistical Package for the Social Sciences)

© 2023 | Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης