Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Ο Παναγιώτης Αρβανίτης είναι Καθηγητής στον Τομέα Γλωσσολογίας και Διδακτικής του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.). Το ερευνητικό του έργο και οι δημοσιεύσεις του επικεντρώνονται στις Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση και στη Διδασκαλία/Εκμάθηση της Γλώσσας. Ασχολείται με τις πολυμεσικές βάσεις δεδομένων, τα πολύγλωσσα ηλεκτρονικά λεξικά, τα ηλεκτρονικά σώματα κειμένων, τα πολυμεσικά διαδικτυακά περιβάλλοντα και τις εφαρμογές τους στη γλωσσική εκπαίδευση/κατάρτιση. Επίσης, ασχολείται με τη μάθηση μέσω φορητών συσκευών και ψηφιακών παιχνιδιών, τις εφαρμογές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, καθώς και την Τεχνητή Νοημοσύνη και τα ρομπότ συνομιλίας. Έχει συμμετάσχει σε πανελλήνια και διεθνή συνέδρια, έχει δημοσιεύσει άρθρα σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά και έχει συνεισφέρει με εργασίες του σε συλλογικούς τόμους. Συμμετέχει σε εθνικά ή ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα και προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στις Νέες Τεχνολογίες.
2310997510
2310997510
Τεχνολογία Πληροφορίας και Επικοινωνίας στη Διδακτική των Γλωσσών - Πολύγλωσσα ψηφιακά περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας (Προπτυχιακό)
Τεχνολογία Πληροφορίας και Επικοινωνίας στη Διδακτική των Γλωσσών - Πολυμεσικές βάσεις δεδομένων και ανάπτυξη ηλεκτρονικών λεξικών (Προπτυχιακό)
ICT in language learning – Databases and language applications (Μεταπτυχιακό)
ΤΠΕ στη Διδακτική των Γλωσσών – Εκπαιδευτική τεχνολογία και γλωσσική εκπαίδευση (Προπτυχιακό)
ΤΠΕ στη Διδακτική των Γλωσσών – Ψηφιακή τεχνολογία και γλώσσα. Τεχνολογία, εργαλεία και εφαρμογές. (Προπτυχιακό)
Development of a mobile application concerning the french language preparation course for the panhellenic exams.
Mavropoulou, E., Arvanitis, P., & Krystalli, P.
Conferences Journal Papers
Model for foreign languages learning via mobile devices?
Mavropoulou E., Arvanitis, P.
Conferences Journal Papers
Integration of artificial intelligence on teaching and learning French as foreign language: a case study.
Mavropoulou, Ε., & Arvanitis, P.
Journal Papers
Contribution/implications of chatbot integration on teaching and learning a foreign language.
Mavropoulou E., Arvanitis, P.
Journal Papers
VR vs AR. Are suitable for the development of linguistic skills in second language teaching?
Arvanitis, P.
Journal Papers
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση” έχει στόχο την ενίσχυση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών στη χρήση και εφαρμογή ψηφιακών τεχνολογιών. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και στελέχη εκπαίδευσης, παρέχοντας θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις για τις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες, την εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, την ψηφιακή αφήγηση, τα ρομπότ συνομιλίας, κ.ά. Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα, οι συμμετέχοντες/ουσες θα αποκτήσουν Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης και πρόσθετη μοριοδότηση για διοικητικές θέσεις εκπαίδευσης.
Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο Παναγιώτης Αρβανίτης, Καθηγητής, Τμήματος Γαλλικής γλώσσας & Φιλολογίας, ΑΠΘ, Διευθυντής του Εργαστηρίου Ψηφιακών Τεχνολογιών στη Διδακτική της Ξένης Γλώσσας & την Επικοινωνία, ΑΠΘ. Ο κ. Αρβανίτης έχει γνωστικό αντικείμενο τις Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση και στη Διδασκαλία της Γλώσσας. Το πεδίο έρευνας του και οι δημοσιεύσεις του εστιάζουν στη χρήση των τεχνολογιών web 2.0 and web 3.0. Ειδικότερα ασχολείται με τις πολυμεσικές βάσεις δεδομένων, τα πολύγλωσσα ηλεκτρονικά λεξικά, τα ηλεκτρονικά σώματα κειμένων, τα πολυμεσικά διαδικτυακά περιβάλλοντα και τις εφαρμογές τους στη γλωσσική εκπαίδευση/κατάρτιση. Επίσης, ασχολείται με τη μάθηση μέσω φορητών συσκευών και ψηφιακών παιχνιδιών, τις εφαρμογές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, καθώς και την Τεχνητή Νοημοσύνη και τα ρομπότ συνομιλίας. Ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τους τρόπους με τους οποίους διδάσκουσες/οντες μπορούν να αξιοποιήσουν τις τεχνολογίες Web 2.0, 3.0 έτσι ώστε να προωθήσουν τη συνεργατική μάθηση και την δόμηση γνώσης σε online αλλά και offline συνθήκες.
Στο πρόγραμμα διδάσκουν επίσης Καθηγήτριες/ές, μέλη του διδακτικού προσωπικού του ΑΠΘ, μεταδιδάκτορες και διδάκτορες ερευνήτριες/ες στον χώρο των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση και άλλο εξειδικευμένο ακαδημαϊκό προσωπικό.